Ennai Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Huff.. I dag er alt kjipt.. Er bare en dag over termin, men er fryktelig nedbrutt.. Er den første i familien som har gått over tiden. Både mamma, bestemor, oldemor og mye lenger tilbake har fått før tiden med alle barna sine.. Har mye vondt i magen. Mensmurringer som er sterkere enn de jeg husker på fra da jeg hadde mensen. hadde og for et par dager siden mye nedpress og stikkinger (kjentes ut som om noen kjørte en stooor kniv opp i "dåsa" på meg) Gav seg etter et par timer med regelmessige kynnere med menssmerter. I ettertid prøvde jeg å stikke en finger i skjeden (sry detaljer) og kom bare en 3-4 cm inn før jeg støtte på noe som ikke hadde vært der dagen i forveien. Regner med dette er hodet, da lillegutt ligger med hode ned. Dagen i går var jeg i super form. Minimale menssmerter og enkelte svake stikkinger (mer et nålestikk enn 20 cm lang kniv..) Men i dag igjenn.. Masse menssmerter og kniven er tidvis tilbake.. Hadde også vondt i magen over navlen og opp til mellomgulvet. Magen blie ikke stram som ved kynnere, men jeg blie kvalm og generelt uvel i kroppen når disse sto på.. De har gitt seg nå, men er fryktelig sliten i kroppen og ikke minst psykisk. Er vel kanskje bare hormonelt, men er forferdelig uansett. Samboer kasta ei pute på meg for å se om han kunne "skremme ut" lillegutt. ble gjort som en spøk, men jeg ble forbanna og begynte å stortute etter 5 minutter.. Ble mye syt dette, men er så lei av konstante smerter og nedbrutthet :-( Er bare så enormt sliten.. Noen som vet hva disse magesmertene kan ha vært foresten? De fra navlen og til mellomgulvet mener jeg..
vimsa .-) på overtid Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 kjære deg, her det lov å syte og klage syns jeg.... kjør på og få ut frustrasjonene, så blir det littegranne lettere å komme seg gjennom dagene. det ER slitsomt når man går over og ikke føler at man orker mer... Tipper de smertene kan være luft/tarm smerter. det fikk i alle fall jeg som svar da jeg spurte legen, med samme beskrivelse som dendu gir her. håper du kommer igang med fødsel snart nå! sender gode tanker til deg!!!!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Bare syt og klag i vei kjære deg:=))) Her er det lov. Tenk at det er jo en stor påkjenning for kroppen med å gå gravid. Og særlig nå i siste trimister. Og du som er på overtid også. Klart du er sliten og lei. Men nå er du snrt i mål og har lillegull i armene dine. Ønsker deg masse lykke til og håper du får en fin fødsel:=))
Ennai Skrevet 9. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. august 2010 Tusen takk for svar begge to:-) Ting ble litt bedre etter at jeg fikk skrevet de ned. joda, det kan godt være luftsmerter, men har bare ikke følt slike smerter før, så ble litt i tvil :-P Du får ha lykke til du og vimsa, du er vel på mer overtid du enn meg.. Føler så fryktelig med de som er på overtid! Vet nå selv hvor j****g det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå