Gjest Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Hvordan foregår dette? Ligger man i gyn. stol eller bare på benken hos jm? Og hvor langt var dere på vei første gang? Jm snakket om det i dag, men mente det var litt tidlig ennå... glemte å spørre hva det egentlig gikk ut på og når man kan begynne med dette...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Stripping: Dersom den gravide går på overtid, kan jordmor «strippe» for å stimulere til fødsel. Det vil si at jordmor stikker en finger opp i livmorhalsen. Man kan også massere livmorhalsen. Dette må kun utføres av lege eller jordmor og bare på gravide som er på overtid. Dette er vel de offisielle retningslinjene- at det kun skal gjøres på overtid, men vet at noen JM velger å strippe før termin også, så dette kommer nok helt an på den enkelte jordmoren virker det som, hva de synes er lurt osv. Ble strippet da jeg kom inn på føden sist gang, da hadde jeg 3 cm åpning, som ble tøyd til 4 cm. Ikke akkurat behagelig nei, men det går;) Ligger på benken ja.
bokormPåOvertid Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Jeg ble strippet forrige uke, lå på benken til legen. 2 uker før termin, var moden og hadde 3 cm åpning. Nå veit jeg ikke hvordan det ligger an der nede, men slipmproppen gikk i helga.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Er ikke akkurat godt nei;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå