beggeto Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Er det vanlig? Obligatorisk? Eller er det nok med takkekort etter dåpen? Kan godt sende takkekort altså, men det jeg syns er litt kjipt er at det er noen i venneflokken og noen i familien som ikke har gitt noe. Det bryr ikke jeg meg om, men syns det er litt ubehagelig å gi takkekort til noen og ikke til andre, da viser vi liksom at vi er oppmerksomme på hvem som ikke har gitt gaver.. I tillegg er det jo alltid noen som gir gave når vi treffes lenge etterpå, kanskje etter flere mnd, og da er jeg jo liksom ferdig med jobben med takkekort. Bør jeg evt ha noen i reserve da?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Jeg fødte 20. november. Da ga vi julekort til de som ga barselgave. Ellers hadde jeg nok ikke lagd noen takkekort for barselgavene. Her fikk jeg tatt to fluer i en smekk:) Mange gjør det og mange gjør det ikke. Men etter dåp er ganske vanlig ja, tror de fleste gjør det.
malla85 Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Jeg sendte ut takke kort til de som hadde ga barselsgave, og har tenkt å sende til de som var i dåpen også. Jeg synes det er koseslig å sende ut bilder av babyen til venner og familien. Så de får se hvor mye hun har vokst og forandret seg
Lise* Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Vi sender ut takkekort til de som gir barselgave. Jeg har fått det av alle jeg har gitt barselgave til de siste årene. Vi skal ha takkekort hvor vi skriver på etter hvert som det behøves. Da koster det ikke så mye å ha et par ekstra liggende. Vi kommer også til å gi takkekort fra dåpen. Det er jo ikke så mange som skal dit, og så har jo babyen vokst litt også
2010 Mammaen Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Jeg sendte takkekort til de som ga barselgave, og bestilte noen ekstra kort så jeg kunne sende til de som gav/gir gave senere. De fleste gavene fikk vi jo i løpet av første måneden, men fikk senest i går en kjempeflott gave (gullet er 11 uker nå) som jeg vil takke for med et kort. Jeg har fått veldig positive tilbakemeldinger på takkekortene og det er nesten like hyggelig som gaven! Vi skal ha dåp om 2 uker, og kommer til å kjøpe egne takkekort i den forbindelse :-)
Gjest JuniGull2010 Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Jeg har også gitt takkekort for gavene vi har fått. Jeg vet det er folk som gir gaver bare for å få et bilde og... Tror liksom det er forventet der ute! Spesielt fra de eldre. Jeg bestilte enkle fotokort med ferdig tekst på www.nfoto.no (anbefales!). Da skrev jeg heller noe personlig på baksiden til besteforeldrene og de nærmeste. Vi skal ha høytidsdagen hans i høst og da kombinerer vi takkekort og julekort. Disse kortene kommer jeg nok til å gjøre noe mer ut av.
Gjest Kira06 Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Vi sendte ut takkekort til alle vi fikk gave fra. Hadde ikke tenkt på det som kjipt å sende til noen og ikke til andre, det er jo kun for å vise takknemlighet for at de gav dere en oppmerksomhet når barnet ble født. Jeg synes ihvertfall det er normal høflighet å sende ut et takkekort etter en stor begivenhet som fødsel, dåp, konfirmasjon osv.
Nikki 75 Skrevet 9. august 2010 #8 Skrevet 9. august 2010 Vi sendte ut takkekort for barselsgaver, men vi har ikke dåp. Tror jeg ville sendt to forskjellige, hvis man får to gaver. Jeg må bare si at jeg HATER å få takkekort med ferdig trykket tekst, og ingen personlig hilsen.
Gjest Skrevet 9. august 2010 #9 Skrevet 9. august 2010 Vi har sendt ut til de vi har fått gave fra, og har fortsatt en del kort liggende, regner med at det kommer noen flere gaver ettersom vi treffer familie og venner som ikke har hilst på babyen ennå. Har bestilt på fotoknudsen, ganske billig og bra kvalitet. Jeg er enig i det som er skrevet her tidligere, jeg liker ikke ferdig trykkede kort ) Sjefen her skal døpes i høst og da blir det ny runde med takkekort. Da regner jeg med å bestille fra kortshop.no, bestilte dåpsinvitasjonskort der og er kjempefornøyd! Litt dyrere enn de vi har som takkekort for barselgaver men det blir jo ikke like mange etter dåpen.
NostraStoria Skrevet 9. august 2010 #10 Skrevet 9. august 2010 Du skal ikke føle det er ubehagelig at de ikke har gitt gave, for det er egentlig det du sier. Enkelt og greit så er takkekort for å takke for gaven. De som ikke har gitt gave forventer ikke å få takk for noe de ikke har gitt. Når jeg gir gave til nyfødt syns jeg det er kjempekoselig å få takkekort med bilde av den lille! Etter min mening er det en fin gest. Bestill på nettet, og bestill noen ekstra kort så du kan ha i bakhånd.
X10ne Skrevet 10. august 2010 #11 Skrevet 10. august 2010 Jeg synes det er helt greit å sende takkekort bare til de som har gitt gave. Men du kan jo unngå å gi det til dem mens dere er sammen med andre som ikke får. Ang. kort i reserve. Vi bestilte ekstra kort, men sendte dem aldri. Det ble helt feil å sende ut et bilde av Vesla på 6 uker når hun var 5 måneder liksom... Vi endte opp med å kjøpe helt vanlige doble kort og lime inn bilde selv. Det burde vi nok gjort helt fra starten av også. Mye mer fleksibelt!
Mayline Skrevet 11. august 2010 #12 Skrevet 11. august 2010 Vi sendte takkekort vi lagde selv til de vi fikk gave av.
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 11. august 2010 #13 Skrevet 11. august 2010 Vi ga takkekort til de vi fikk barselgave av. Når vi telte oss frem til hvor mange det ble, orket jeg ikke tanken på, å skrive 50 personlige takkekort, så her ble det bestilt fra ifolor.no. Kjempefornøyd! Etter navnedagen blir det nok personlig takkekort, for det er de som står oss nær som kommer. Og det blir jo heller ikke så mange Jeg syns i alle fall det er veldig hyggelig å få en tilbakemelding på at de satte pris på gaven/oppmerksomheten jeg har gitt, så da gjør jeg det samme igjen
Løvinna30 Skrevet 11. august 2010 #14 Skrevet 11. august 2010 vi bestilte takkekort uten tekst og skrev på kortene, "Til Turid, takk for de fine klærne lillegutt fikk da han ble født! Fortsatt god sommer". Eller noe ligene det skrev vi ... var noen vi ikke fikk gave av, fikk av alle utenom en i venninnegjengen men hun ene som ikke ga gave fikk kort alikevel ...
hjerterom Skrevet 13. august 2010 #15 Skrevet 13. august 2010 Jeg tror det er ganske vanlig å takke for oppmerksomhet i anledning fødselen med et kort med bilde av babyen. Vi sendte ut takkekort 7-8 uker etter fødselen. Jeg bestilte noen ekstra for å ha i bakhånd. Jeg visste om et par gaver som ville komme, og så hadde jeg noen i reserve for uventede gaver. Jeg synes det bare er positivt at vi er oppmerksomme på hvem som har gitt gaver. Det gjør hver gave spesiell, ikke bare en i en haug med gaver. Vi hadde eget takkekort etter dåpen med bilde i dåpskjolen. Da hadde hun jo vokst litt, og det koster jo ikke mye å bestille kort fra fotobutikker. Vi vil vise at vi setter pris på gavene hun får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå