Gå til innhold

Valg av vaskemidler til tøybleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen tips til hva slags vaskemidler som egner seg best til vasking av tøybleier og innlegg? Hvor mange ganger bør man vaske helt nye AIO/lommebleier og innlegg før de kan brukes av den lille?

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flytende er vel det beste. uten parfyme og slikt dill:) ikke så veldig mye av gangen. absolutt ikke tøymykner. noen velger dessuten å bruke vaskenøtter. jeg brukte det i usa, men siden vaskemaskinene der kun brukte 30 min ble ikke resultatet noe bra...men det var nok ikke nøttenes feil....

tar vel bleiene på en 2-3 runder først jeg. men har også litt mindre forventninger til evenen dem helt i starten. også vil jeg anbefale oksegallesåpe. den er helt geniaaaaaal til flekker på både bleier og alt....(den fikk solbærsirup flekker ut fra hvitt tøysofa trekk!!)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har alltid brukt "vanlig" vaskemiddel til de og har hatt de i 1 år nå og de ser nesten nye ut fortsatt :-)

Vasket bleiene 2 ganger før bruk såvidt jeg husker..

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg vasker bleiene med vaskenøtte, Drypper et par dråper med lavendel olje oppå osen vaskenøttene ligger i.

vasket også bleiene et par ganger før jeg tok de i bruk.

Skrevet

Vasker bleiene 2-3 ganger før første gangs bruk jeg også.

Jeg bruker vanlig vaskepulver uten parfyme, som regel Blenda sensitive eller Neutral (det som er på tilbud). Bruke 1/2 dose. Aldri tøymykner.

Hvis bleiene begynner å lukte eller det blir mye lekkasje, kan det være fordi de er tette. Da kan du strippe de. Jeg har gjort de 2 ganger på 18 mndr og husker aldri hvordan det skal gjøres, men ta en søk på stripping av tøybleier (ville presisert tøybleier for å unngå masse lenker til voksent bruk), så finner du oppskriften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...