Anonym bruker Skrevet 9. august 2010 #1 Del Skrevet 9. august 2010 Har nå bestilt noen AIO og noen lommebleier. Tenker at det er dumt å kjøpe for mange før man har prøvd hva man liker. Men 4 bleier antar jeg at blir for lite.. såpass skjønner til og med jeg. Hva har dere andre tenkt og sett for dere? Er jo ganske dyrt å kjøpe inn mange bleier og bomme totalt. Alle babyer er vel forskjellige. Barnefar går med på tøybleier under tvil, dvs kun AIO eller lommebleier. men jeg har bestillt sånne snappyer på bleieboden også, så kan vi jo se hvordan det funker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142177141-hvordan-har-dere-t%C3%B8ybleiemammaer-tentk-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-i-starten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flippflapp Skrevet 9. august 2010 #2 Del Skrevet 9. august 2010 du har i allefall gjort helt riktig med å ikke kjøpe så mange. grunnen til det er ikke at bleiene du har kjøpt er dårlige...men det er det at babyer har forskjellige kroppfasong, og du er nødt til å finne det som passer best for dere:) aio har jeg ikke prøvd fordi jeg har hatt stor tissere og det går rett og slett for fort igjennom. da måtte jeg ha brukt ekstra innleggog da kan jeg likso greit ha lommebleie:) i starten bruker jeg brettebleier. billige fra jysk som er festet med snappy og med ullbukse utenpå.(kjøpt brukt så de er ferdig trutnet) også har jeg noen formsydde til nattbleie, men det kommer egentlig ann på hvor ofte denne knotten kommer til å bæsje på natta. er det lite elle ringenting er nok de formsydde veldig greie. men må jeg skifte ogte er det best med brettiser. har også self en haug med lommebleier siden ejg har et bleiebarn fra før, og jeg kjøper mommys touch one size. de kan brukes av begge og jeg er veldig fornøyd med akkurat det merket:) men alltså....ULL ER GULL! det holde rutrolig mye lenger, og er veldig praktisk på vinteen da man slipper å tenke på ekstra bukse. bar ha en lang bleiebukse i ull...vips så har man klær til å legge ungen rett i vogna eller bæretøyet og ut...med overdel self...men det skjønte du nok;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142177141-hvordan-har-dere-t%C3%B8ybleiemammaer-tentk-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-i-starten/#findComment-142178434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #3 Del Skrevet 11. august 2010 Vi startet først da poden var tre og en halv måned. Da kjøpte vi seks bleier av merket Bum Genius (lommebleier). Når vi hadde testet de i ett par uker kjøpte vi tolv til. Husk at hvis bleiene ikke passer når ungen er bitteliten kan di passe bra når ungen blir større. De fleste bruker bleier til ungen er rundt tre år så det er god tid til å få brukt alle bleiene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142177141-hvordan-har-dere-t%C3%B8ybleiemammaer-tentk-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-i-starten/#findComment-142185098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingu med desemberbaby i magen Skrevet 29. august 2010 #4 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg har kjøpt inn BumGenious formsydde i S, motherease formsydde i XS og S og noen thirsies fab fitted formsydde i XS og S. Og noen bleiebukser i ull. (Formsydde med ull er veldig enkelt og greit altså, når det er kaldt kan du bruke lange ullbukser som sperrelag så trenger du ikke å ta på poden noe mer på underkroppen :-) ) Har også noen BumGenious lommebleier i onesize og noen Itty Bitty snap-in-one. Har aldri brukt brettebleier før, tror ikke vi kommer til å prøve på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142177141-hvordan-har-dere-t%C3%B8ybleiemammaer-tentk-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-i-starten/#findComment-142257839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
varuna Skrevet 5. september 2010 #5 Del Skrevet 5. september 2010 hei. jeg testet ut bretteleier til mitt første barn,for jeg trodde det var det som var tøybleier,og ble veldig skuffet for hadde lekasje hele tiden.droppet det etter en uke. da vi hadde fått nr 2 og han var blitt ca 6 mnd fikk jeg se en tv repotasje om tøybleier,da lommebleier,og de så så greie ut at jeg bestillte allerede dagen etter.12 stk.disse er fra bleieboden og heter bum genius.er storfornøyd.har nå 13 stk av den typen,noe som er for lite hvis man bare skal bruke tøybleier. min gutt bruker tøybleier på dagen og papirbleier på natta.han er nå 2,5 år og har brukt samme bleiene hele tiden.(de klarer ikke å holde han tørr på natta.) jeg stortrives med tøybleier,og det gjør sønnen min også.han blir kjempe sint hvis jeg prøver å ta på han en papirbleie. nå venter vi nr 3 og skal garantert fortsette med tøybleiene! de er dyre i innkjøp men over tid tjener du det inn igjen,også er det jo mye mer miljøvennlig! det synes jeg er viktig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142177141-hvordan-har-dere-t%C3%B8ybleiemammaer-tentk-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-i-starten/#findComment-142285087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2010 #6 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg har aldri prøvd brettiser, mange sverger jo til det i starten, men jeg ser ikke for meg at det vil funke hos oss... Orker ikke tanken på masse bretting + jeg vet at pappaen ikke kommer til å bruke det, og det kan ikke være slik at jeg må stå for alle bleieskift!! Har derfor gått amok på diverse bruktmarkeder, på nettet, Hyenacart etc, og kjøpt et utall bleier (gøy!): - noen bambusprefolds som reserve hvis alt ellers er utbæsjet eller til tørk (har ikke trommel), kan også brukes som innlegg i lommebleier - mange Motherease Sandy's i XS og S (mange slike kan fås brukt, men du må være kjapt ute, de forsvinner fort!) - Fuzzi Bunz str S og noen i XS (FB er våre favoritter til førstemann) - har endel FB str OS (vel... 20stk hehe) fra forrige, de passer nok etter en stund - to SBish str S - en Bitti AiO - tre AIO av et merke jeg ikke husker i farta - en goodmama newborn - endel WAHM (work at home mom) formsydde bleier fra Hyenacart, av ulike merker... Det er gøy å kjøpe bleier! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142177141-hvordan-har-dere-t%C3%B8ybleiemammaer-tentk-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-i-starten/#findComment-142294307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulla med tre små Skrevet 8. september 2010 #7 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg må innrømme at vi brukte papirbleier de 6 første ukene, (orket ikke å styre med brettebleier...) men etter det gikk vi rett over til Happy Heinys og Bum Genius Onesize lommebleier, og har vært kjempefornøyde med dem! Kjøpte forøvrig en av hver av en hel haug med forskjellige bleier for å prøve dem ut, og har også fått låne et par forskjellige typer av søstrene mine for å prøve, men vi landet altså på HH som en favoritt, med BG som en god nr 2. Sjelden eller aldri lekkasjer, og ettersom ungen vokser putter vi bare i flere eller tykkere innlegg. Det er også litt ulike typer innlegg, både microfiber (vår favoritt da de er myke, suger greit og tørker fort etter vask), bambus, bomull (nei, nei, nei!) hamp m.fl. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142177141-hvordan-har-dere-t%C3%B8ybleiemammaer-tentk-%C3%A5-gj%C3%B8re-det-i-starten/#findComment-142296923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå