bassegutten Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Våknet her en natt i uka med kraftige sammentrekninger nederst i magen. Mest på den venstre siden. Dette gjorde utrolig vondt, og varte i ca 30 sek. Dette er den eneste gangen jeg har hatt det, har tidligere hatt kynnere som da bare er ubehagelige og er til å gå rundt med, men dette var myye sterkere og vanskeligere å håndtere. Sier seg jo selv når jeg våkner opp brått pga smertene som plutselig kom. Kan dette ha vert rier? flere som har opplevd dette? Jeg har vert utrolig stressa og jobbet mye i det siste, så håper ikke at dette påvirker at lillegutt har tenkt seg ut enda. Er jo tross alt bare i uke 26 i morgen. takk for dere som svarer
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Kan være kroppen sin måte å si i fra at du må ta det med ro, eller voksesmerte/kynnere, av og til kan de være så vonde at man krøker seg sammen (hadde selv noen ekstreme kynnere i uke 18 sist)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 fikk du vondt rundt blæra liksom? Modningsrier kjennes sånn ut. Får vondt og klarer ikke å stå skikkelig. De kan komme regelmessig også.
AO3 Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Var det bare én sammentrekning/vondt, eller var det flere? Jeg vet ikke hva det var, men jeg tror jeg ville snakket med lege/jordmor for sikkerhets skyld likevel. Ikke alltid så lurt å stille diagnose på seg selv, og enda verre å stille diagnose over internett.
bassegutten Skrevet 10. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2010 Dt var bare sammenrekning. kikke noe spesielt rundt blæra, men det var vonnest på venstre side, under navlen.. hmm, jeg får nok ta dette opp med JM neste gang. har ikke hatt noe mer av det, så regner med at det ikke var noe "farlig". Men alltid greit å sjekke
lillespire08+10 Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Det kan forekomme at man får premature rier. Da gjør man alt man kan på sykehuset for å stoppe det, ved å gi riehemmende medisiner. Er vanskelig å si om det var rier du opplevde, eller noe annet. Ta det opp med lege/ jordmor, og mulig du må roe ned litt på jobb o.l.
ltn :) Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 kan oxo være luft som kjennes ut som rier. men jeg ville spurt legen bare sånn i tilfelle.
Maramus Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 Jeg har nå i flere svangerskap våknet av det jeg føler er kramper i magen. Smerte konsentrert på et litt mindre sted på magen. Annerledes enn kynnere føler jeg, for kynnerne mine omfatter hele livmoren - og dette er mere lokalt og mere vondt. Smerten er nesten brennende. Kan få den samme fornemmelsen av og til hvis jeg reiser meg for raskt eller snur meg i senga. Føler det har noe å gjøre med muskler/ligamenter som tøyes maximalt. Uansett er det (hos meg) ikke farlig, bare vondt. Hjelper å massere på det vonde stedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå