Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har bare en spm angående jordmor vs. lege. Er nå 18+2 og var hos legen for første kontroll i uke 12. Hun sa da veldig lite annet enn at jeg bare skulle ringe og bestille ny time når jeg var i uke 24, eller rundt da. Dumme meg glemte selvfølgelig å spørre om jeg heller kunne gå til jordmor, men lurer nå på om noen vet om man bare kan ringe helsetasjonen og bestille time hos jordmor der selv?

Er lite fornøyd med legen jeg har å, så ser ingen grunn til å dra dit igjen... vil derfor heller prøve å gå til jordmor! På meg virker det som de vil ha litt mer tid til deg å, eller kommer det veldig ann på hvor man bor?

Takker veldig for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142176945-bestille-time-hos-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ring jordmor selv du! Er det som er mest vanlig. Her jeg bor har lege og jordmor et standard oppsett der man går litt til begge, men om man helst bare ønsker å gå til den ene pleier det som regel alltid å ordne seg.

Noen storbyer har litt lite jordmordekning, så der må du være tidlig ute med å få timer. MEN de fleste andre steder pleier det å gå veldig greit å få jordmortime på kort varsel.

Her jeg bor er timene fordelt slik:

Uke 8-13 Lege

Uke 16 Jordmor

Uke 18 Ultralyd

Uke 24 Jordmor

Uke 28 Lege

Uke 32 Jordmor

Uke 36 Lege

Uke 38 Jordmor

Uke 40 Lege

Uke 41 Jordmor

og

6 uker etter fødsel til lege

Dette varierer fra sted til sted, men timene bør være omtrent like hyppige for deg. Lykke til!

Jeg bor i Nordre Aker og bydelen har 1,5 jordmorstillinger, hvorav en er (har vært?) langtids sykemeldt... Jeg ga derfor opp, og har gått til jordmor privat, det har fungert veldig bra, går to ganger dit og resten til fastlegen.

Veldig fint med et par ganger hos jordmor, de har mye bedre tid og er mer "forståelsesfulle".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...