MammantM Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Jenta mi er snart 7 mnd. Hun kan ikke så mye ennda. Hun ligger på magen og snurrer rundt seg selv. Ellers kan hun rulle fra mage til rygg/rygg til mage. Men krabbing ser det ut som er lenge igjen til. Håper det er normalt også. Hun sitter heller ikke. Synes at alle 7mnder kan så mye! Blir så forbauset hver gang! Men man skal jo ikke sammenligne!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 jenta mi er også snart 7mnd, ikke ruller hun ikke klarer hun å holde seg strak opp med armene så krabbinga er laaaaaaaaaaaangt unna her. hun ligger nå for det meste på ryggen. har øvd med henne daglig på å få til rullinga, men hun vil rett å slett ikke. Hun trives gått i sitt eget selskap så hun koser seg mye på gulvet/i lekegrinda med lekene sine. Nå har vi begynnt hos fysio, mest for min egendel så ikke jeg angrer om det skulle være noe. siden hun messom ikke har gidda til noenting så blir man litt itvil! hun sover også ualminnelig mye i løpet av et døgn, aldri mindre enn 17 timer helst så ligger hun på 18-19 timer så ikke mye våkentid her. Hvordan er det med søvnen hos dere?
Frøken B ღღ Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Jenta mi er 6,5 mnd. Hun kryper ikke, ser ut som om det kanskje er litt opp og fram også det da. Men hun kommer seg rundt likevel. Hun ruller fint fra rygg til mage og tilbake igjen, ruller seg eller åler seg bortover gulvet. Like spennende hver gang jeg har vært ute av stua ei lita stund hvor jeg finner ho. :-) Ho sitter fint hvis ho har støtte på sidene. Bøyer seg ned mot tærne og reiser seg opp igjen. Ho har fin balanse den veien, men sliter veldig med å holde balansen sideveis enda. Det er jo veldig forskjellig egentlig hvor fort de tar ting. Noen bruker lang tid på å få til noe og andre gjør det på første forsøk. En som begynner seint å prøve å krabbe kan likegodt være den som får det til først, f.eks. Ellers så synes jeg at ungene må få utvikle seg i sitt eget tempo. Man kan legge til rette for lek og læring, men ikke tvinge dem til å gjøre ting de ikke er klare for.
Miss Fix Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Det er stooor forskjell på barna ja, så å sammenligne går jo nesten ikke Min jente er snart 8 mndr, men da hun var 7 mndr kunne hun: Rulle begge veier Sette seg opp selv og sitte stødig Krabbe Reise seg opp (ved sofaen o.l) Om ti dager blir hun åtte måneder og kan fortsatt alle tingene ovenfor (hehe), men også å stå uten støtte i ganske mange sekunder, gå noen skritt hvis hun støtter seg i lekekassen o.l. Så ja, det er stooor forskjell!
Miss Fix Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 ..jeg glemte at hun er en racer opp trappa også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå