Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på hva dere evt bruker for å beskytte madrassen i sprinkelsengen. Vi har nå bare madrass, overmadrass og laken og har måttet vaske overmadrassen noen ganger allerede, så skulle gjerne hatt noe under lakenet. Har et såkalt tisselaken med "plast"/frotte, men det er så klamt at det vil jeg ikke bruke. Har også prøvd med libero engangs stellunderlag men det ble veldig klumpete. Så det hadde kommet et produkt "drynites bed mats". Så veldig egnet ut men det stod at det ikke skulle brukes til barn under 12 mnd pga kveldningsfare. Det høres jo veldig rart ut syns jeg for det er vel meninga man skal ha det under lakenet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142176802-madrassbeskyttelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker vanlig tisselaken under vanlig laken - tror ikke det er spes. klamt? Har erfart at lammeskinne medfører mye mer "svetting" på lillegull :-) Til storjenta, da hun sluttet med bleie, kjøpte jeg et "tisse"laken (heter madrassbeskytter e.l.) på Princess. Det kjennes veldig godt ut, er tynt og kan faktstisk brukes uten ekstra laken over (men jeg gjør det likevel) og det kan du jo klippe til flere småtisselaken til sprinkelsenga.

Jeg gikk i en stoffbutikk og kjøpte flanell som metervare. Det er et bomullsstoff som passer kjempebra til å ha under lakenet. Legger det dobbelt så er jeg sikker. Billig og kjempebra løsning, aldri klamt samtidig som flanell gjør at det ikke føles så kaldt ut når babyen legger seg i senga.

Annonse

Det Ikea har er bra, synes jeg. Har det i storsenga der han sover sammen med meg. Ligger på det jeg og naturligvis, ikke klamt i det hele tatt. Han har egen seng ved siden av vår, bruker denne som regel bare før første oppvåkning. Her har han korthåret lammeskinn fra Nøstebarn, og dette regulerer tempen perfekt.

Men prøv tisselakenet fra Ikea :-)

Kjøpte på princess jeg nå. Bor langt fra Ikea og det på princess så bra ut. Men si meg, er det egentlig noe poeng med både overmadrass og dette tisselakenet? Bruker dere bege deler? Nå har jeg jo begge deler da. Tenkte kanskje at overmadrassen ikke tålte å bli vasket flere ganger i uka liksom. Men ikke vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...