Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som hvet om det ligger noe i det med fullmåne?? stemmer det at det er flere fødsler da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel en myte som mye annet, men man kan jo begynne å lure. Min forrige fødsel skjedde 15 dager før termin, helt uventet, det var kaos på føden og helt proppfult på barsel, jeg holdt på å bli lagt på gangen 2 timer etter fødselen (ikke fristende). Da min mor kom på besøk dagen etter fortalte hun meg at det var fullmåne den natten jeg fødte. Hmmmm....man kan jo lure på om det er noe i det, uansett er det litt artig synes jeg da.

Skrevet

hehe, spurte faktisk pleierne på barsel sist om dette, og de mente at det ofte var ekstra fullt der når det var fullmåne ja. Fødte selv under fullmånen sist, 13 dager før termin- ganske uventet som 1.gangs, og gjett om det var stappfullt på barsel da og lettere kaotiske tilstander:D Så kanskje?? Selv om skeptikeren i meg tviler, og ikke heeelt kan skjønne hvordan det skulle henge sammen egentlig, jeg mener- sammenhengen er jo ganske søkt må jeg si:p

Skrevet

"Min" JM på føderiket er den som utarbeider fødselsstatestikkene deres, dvs har oversikt over tidspunkt for fødsler både ift termin og døgn etc. Jeg spurte om det med fullmåne (det er nemlig fullmåne en uke før min termin 1. september) men hun sa at hun ikke så noen sammenheng med det i deres tall. Det som imidlertid var HELT på det rene var at de aller fleste fødsler skjer på natten :)

Skrevet

måtte lure, er jo fullmåne i morgen, og da er det bare 8 dager til min termin, så håper de er noe i det, kunne godt ha tenkt meg at den hadde kommet ut nå:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...