Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har totten, ville ikke ha smokk selv om han fikk det på nyfødtintensiven da han var nyfødt. Spyttet bare ut og vi tok ikke noen kamp for å få han til å ta smokk.

Spør fordi jeg får reaksjoner som kan tyde på at det er sjeldent med tott av typen "åååå bruker han totten???", "ååå så søtt med tott", "bruker han ikke smokk" etc.. etc..

(også postet på anonym)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Våre 2 har smokk begge to.

Er egentlig glad for det for tror det er enklere i det lange løp å venne de av med enn totten ;)

Skrevet

Enig, bedre med smokk for det er lettere å venne de av med det etterhvert:) Er ikke lett å nekte noen å sutte på egne fingre;)

Skrevet

Min er ikke så begeistret for smukken, men tar den av og til. Har prøvd ¨legge koseklut inntil kinnet hans også, men nei.. Ser han suger på handa si, og har begynt å finne totten - til min store forvilelse. Jeg vil prøve ¨unngå at han bruker den pga dette med avvenning - du kan ikke gi totten til reveungen i skogen, totten har han alltid med seg. Kjedelig å begynne på skolen og totte i søvne, skjemmes og ikke ha lyst på overnatting hos venner etc. pga at man er redd for å¨bli ertet.

Skrevet

Ingen av delene her. Knotten brukte smokk til han var 6 mnd, da sluttet vi rett og slett med den fordi vi måtte sette den inn igjen x antall ganger i løpet av døgnet for å få han til å sovne/sove videre. Trodde han ville ta totten da, men nå er han snart 10 mnd og totter ikke. Er veldig glad i kosekluten sin da, og sutter litt på den av og til ;)

Skrevet

Ble veldig forvirrende å lese da vi sier "tutt" til smokk og tommelen i stedet for totten, må være den ammetåka!

Mini her tar tommelen av og til, ofte er det tegn på at han er sulten. Ellers er det tutt(smokk) når han skal sove.

Jeg synes det er kjempesøtt, men husk at det er vanskeligere å kvitte seg med totten enn tutten!

Ikke alle som vil ha smokk, ikke noe uvanlig med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...