Gå til innhold

Hva er egentlig forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Duovogn og Kombivogn? Og hva anbefales?

Er på vogn jakt, og sliter veldig.. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta deg en tur i butikken å få dem til å forklare deg litt..sliter veldig selv med å velge vogn, så det er min taktikk :-)

Men tror den ene av de vognene du beskriver har en slik babybag som du putter oppi sportsdelen...slik at det bli billigere, men at du må drasse rundt på en tyngre vogn + bruke samme skyggeskjerm...?

Jeg kommer til å velge en vogn som har separat sortsdel og bag :-)

Skrevet

Hei :)

Kombivogn er mindre i bagdelen (som du bruker mens babyen er liten), og har gjerne en slags bag som du kan løfte ut av vognen og ta med inn og ut - på duovognen er selve liggebagen fastmontert, men til gjengled mye romsligere.

For sportsdelen som barnet sitter i når det er større, er dette en egen del som du bytter ut med bagdelen, på duovogner - mens på kombivogenen har denne sportsdelen sittet fastmontert på understellet hele tiden, slik at du bare tar vekk bagdelen når babyen har vokst ut av den.

Da vi fikk vårt første barn (nå nummer tre ombord...) kjøpte vi Simo kombivogn, fordi vi syntes den virket så smart...men DET angret vi litt på etterhvert. Barnet vårt vokste alt for raskt ut av bagdelen, som er relativt trang og liten, og sportsdelen er veldig lav på sidene, slik at barnet ikke er så godt beskyttet mot vind og vær. Kombivognen vår var også tyngre enn duovognen i samme merket, men butikkselgeren overbeviste oss om at det ikke spilte noen rolle - HELT uenig etter at vi nå har kjøpt en lettere vogn til nummer tre.

Her er noen hete vogntips fra meg:

1. Vurder om du har behov for "fire"- eller "trehjuling" (vekt, plass, hvor tung å manøvrere?)

2.Se på plassen i bagdelen/sportsdelen på både duo- pg kombivogn i samme merke. Velg den modellen som har best plass (NB! Både bredde og lengde, samt dybde!)

3. Sørg for all del for at du kan montere fester til babybilsetet på vognunderstellet, slik at du ikke trenger å vekke en sovende baby bare for en ørliten tur inn på butikken, men at du bare kan feste bilstolen til understellet på vognen - dette savnet jeg VIRKELIG på den første vognen vår.

4. Sjekk kalesjen - er den dyp og beskyttende nok når det er ruskevær ute? Innebygget solskjerm er et stort pluss, men ikke et must.

Håper dette var til hjelp!

Lykke til :)

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...