Gå til innhold

Hvor tidlig kjente dere livmoren når dere var gravide med tvillinger??

Mrs Gloomy er fødeklar!

Anbefalte innlegg

Jeg er mildt sagt bekymret. Venter unge nummer fem, og synest det er et høyt nok tall, for å si det slik. Med tanke på hvor langt jeg føler jeg strekker til i hverdagen. Var en del frem og tilbake før jeg tok avgjørelsen om at jeg ville ha en siste liten en til. Nå er jeg ca 10 uker på vei, og lurer på om jeg kjenner livmoren titte opp allerede. Så tidlig har jeg ikke vært noen av de andre gangene! Det har heller vært slik at magen har latt vente på seg. Jeg blir nervøs av hele greia. Jeg skal nok overleve om det skulle være to inni der, men det vil evt bli en kjempeutfordring.

Hva sier dere? Når kunne dere kjenne livmoren? Hadde dere en mistanke om tvillinger før dere var på ultralyd? Evt basert på hva?

Fortsetter under...

Hsuker dessverre ikke når jeg kunne kjenne livmoren, men jeg var i mye dårligere form enn de to andre gangene. Ble fort og tidlig kvalm, helt utslitt, og aldri fått det så tidlig før.

Dro på tidlig ultralyd i uke 8 hvor det da viste seg å være to der inne, og legen sa at de fleste med tvillinger får større plager i begynnelsen med kvalme og slikt.

Vel, jeg er vel egentlig ikke kvalmere nå enn sist gang, så viss det er det sikreste tegnet på tvillinger, kan jeg kanskje slappe av. På den annen side, er jeg så trøtt og slapp denne gangen her, at jeg ikke har opplevd maken. Det jeg har tenkt å gjøre i løpet av en dag, må jeg få gjort før kl 13, for etter det, kapitulerer jeg i en stol med et tomt blikk og veeeeeeldig tunge armer og ben. Det er også som regel da kvalmen setter inn.

Men denne magen da....Nei, jeg blir ikke helt klok på dette...

Jeg er nå 9+2 og kjenner godt livmoren over skambeinet. Tror ikke jeg kjente så tidlig da jeg var gravid med sønnen min. Jeg er like kvalm som da jeg gikk med sønnen min, så stemmer ikke på meg at man blir kvalmere med tvillinger. Er definitivt mer trøtt, og også helt skutt etter lunsj.... Be legen om henvisning til UL, så får du svar:-) Hold oss oppdatert:) Lykke til!

Annonse

Svaret fra meg skulle bli litt mer en hei, men så postet innlegget seg og nå får jeg ikke slettet det.

Skjønner godt at du er litt bekymret hvis du frykter at du venter nr 5 og 6. Si i fra til fastlegen din, og be han/henne om en henvisning til UL. Det bør det være grunnlag for.

Jeg kunne kjenne livmoren allerede i uke 8 denne gangen, syntes det var veldig tidelig. Har to barn fra før og i de svangerskapene kunne jeg ikke kjenne noe før uke 12-15 en gang.

Uansett, lykke til:-))

Hei! Jeg vet ikke og orker ikke å kjenne etter livmoren, men mine tegn denne gangen (jeg venter tvillinger) er:

* Måtte tisse ofte allerede når jeg var 4+0 og det har ikke skjedd så tidlig når jeg ventet nr. 1 og 2.

* ble veldig for kjempesliten allerede i uke 6-7 og bare må sove litt på ettermiddagen

* vanvittig tiltaksløs fra uke 6-7

* sultfølelse nesten døgnet rundt

* blir fort svimmel og uvel (ikke kvalm)

* tåler ikke snakk om åpne sår, blod m.m for da blir jeg uvel/kvalm. Har vanlilgvis null problemer med å takle blod og "gørr".

* ser ut som jeg er minst 4 måneder på veg (er slank og har flat mage til vanlig)

Jeg har ikke vært kvalm så langt (er 9+5) og var heller ikke det med nr 1 eller 2. Få henvisning til tidlig ul så finner du det ut :-). Lykke til!

Jeg venter også nr 5, og har så høy livmor. Tenker at enten er det noe galt her, eller så er det to der inne.

Jeg er 12 eller 13 uker på veg, og livmoren min er ca 5-7 cm under navlen. Dersom jeg har full blære, går den nesten opp til navlen. Den har vært like høy i noen uker.

Jeg får litt angst kjenner jeg hehe. Har alltid ønskt meg tvillinger, men ikke nå når vi er kommet til nr 5 ;)

Men kanskje livmora kommer tidligere med nr 5 da? *håpe håpe*

Heisann

Har fra før ei på 20 og to på 15.

Nå er jeg enten i uke 9 eller 12, ikke sikker, men fikk svært tidlig veldige bryst, magen er synelig (ikke flat til vanlig så det hjalp vel), vært svært dårlig i tre uker, men siste uka har det kommet seg, "bare" svimmel og kvalm på natta når jeg er på do, og susen, sliten og trøtt til ca 15 tida. Mat er mest om kvelden, så legger vel på meg myyyye...huffa.

Venter på tidlig UL for å fastsette hvor langt jeg har kommet, men mistenker dette er tvillinger, eller flere for den del...tegn og utviklig er akkurat som med sist jeg ventet tvillinger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...