Gå til innhold

Flergangsfødende som skal ha keisersnitt.. "sørger" dere over det?

..snøklokke..

Anbefalte innlegg

Alltså, jeg mener om dere er lei dere for at dere "mister muligheten til vanlig fødsel"? Jeg har hatt en nesten vanlig fødsel (indusert med vakuum til slutt), en som startet av seg selv men endte i akutt keisersnitt, og nå tredje gang blir det planlagt snitt (alt pga små bekkenmål). Det føles trygt og bra, denne gangen er jeg ikke innstilt på vaginal fødsel slik jeg har vært tidligere, men samtidig så kjenner jeg et sted inni meg at jeg går glipp av noe, jeg hadde aldri valgt ks hvis jeg ikke hadde hatt de målene jeg har.. Er det noen av dere som kjenner seg igjen i tankene mine?

Missforstå meg rett, jeg vet at ks er det beste for meg, men jeg kunne ønsket at det hadde vært annerledes!

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

jeg forstår godt hva du mener.

jeg har måtte ta to keisersnitt for det ikke har kommet rier.med første mann var jeg 16 dager over ul termin og 24 dager over mens termin,var helt umoden og kuren virket ikke.da var det ut med han ved ks.2 mann skjedde det samme men da gikk jeg bare 12 dager over men de fryktet stor baby(hadde magemål på 43!!!) og alt var umodent og kunne ikke settes på full kur og de trodde ikke heller den kom tilå virke.så da ble det ks for å ha det under kontroll.nå må jeg ta ks,men jeg kjenner en liten bitterhet for at jeg aldri har kjent noe annet enn etter-rier etter nr 2. har aldri kjent en fødselsrie og jeg som har vært så veldig på at fødselen skulle jeg bare se fram til og sånn....urkvinne de lux ;)

jeg synes egentlig det værste er at jeg må forklare meg til de som det blir fortalt til.for jeg har ikke tatt ks frivillig.begge gangene har legen sagt at vi må gjøre det på denne måten,det er ikke mitt ønske.har jo fått høre sånn som: heldig du er som kunne ta den lette løsningen,...tenk å slippe unna all smerten!! ol.... jeg blir faktisk ganske lei meg når jeg hører det for jeg synes ikke jeg slapp billig unna.mistet mye blod og vondt i såret i 1/2 år etterpå. for ikke å snakke om når man skal på beina etterpå.huff.....fikk også høre at jeg ikke måtte ta smertestillende etter ks,for jeg måtte tenke på baby,som ikke hadde godt av det.var vel ikke nødvendig med smertestillende!! men har lært meg litt til å tenke at de som ikke har tattt ks,kanskje ikke burde uttale seg om det..

så skulle ønske jeg hadde fått prøve meg på vanlig fødsel,så kunne jeg iallefall sagt at jeg hadde gjort det som man faktisk skal som dame.men men...ikke noe å gjøre med.når nr 3 kommer i mai er det planlagt ks og bare å møte opp til kutting ;)

Jeg ha hatt to på naturlig vis, men lille frøet må nok tas med KS siden jeg har fått en bekkenskade siden sist, og kirurgen sa da at jeg måtte ha KS om jeg skulle få flere barn.

Jeg synes det er bare fint jeg! Kommer nok ikke til å savne hverken veer, revning eller noe av det! Ved planlagte keisersnitt går man sjeldent glipp av en vakker opplevelse, men istedet slipper man unna komplikajsoner og unødig risiko. Det er jo en grunn til at de mener det er best for oss!

Bare litt sånn logikk mitt i alle hormonene.

Jeg vurderer keisersnitt nå. husker jeg sa da jeg fødte sist at aldri mer! Skulle mannen min ha en unge til, så ble det keisersnitt... Vurdere KS nå for da kan jeg steriliseres samtidig. Men skulle det bli vanlig fødsel, kommer jeg meg nok igjennom det denne gangen og, så får jeg heller steriliseres etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...