HELomvending Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Faen. Og der var dem gitt. Fine, laaaaange striper over halve magen. STREKKMERKENE. Er i uke 36, og trodde kanskje jeg skulle slippe.. Men nei du, nesten over natten har de tatt fatt og jobbet seg blå oppver magen. Noe så stygt!!!!! Kan jeg stoppe dem på et vis? Jeg vet vel egentlig at jeg ikke kan det.. Orker så vidt å se meg i speile nå jeg, o minst like mye kle meg naken forran samboer. En gravid sebra. Huff, er bare veldig frustrert, noe jeg vet er tull når jeg vet hva jeg får ut av dette. Kutter av meg begge bena om jeg må, for lille gutten i magen.. Men, ahh.. Ja, ja.. pytt, pytt da. Noen flere som har oppdaget det lite populære sebra mønsteret? Hører bare om alle som slipper, og ikke har smurt en dag av svangerskapet. takk og takk. (= Har smurt HVER dag, og propper i meg Omega. Da fikk man ut litt frustrasjon, og konklusjonen er vel den at det er verdt det. (=
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 De kom for et par uker siden, på hoftene/håndtaka og puppene... Men bare de på hoftene som er blålilla... ÆSJ!! Kjedelig altså! Men satser på at de blir lysere etter frøkna har kommet. Jeg er 29+2 og har spist omega3 og smurt meg to ganger om dagen....
A.S Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Velkommen i klubben Det er desverre ikke så mye man kan gjøre for å forhindre disse stygge kraterene som kommer på magen. Jeg var så "heldig" å få hele veien rundt da jeg gikk med dattera mi for 7 år siden, og har ikke akkurat sett lekker ut etterpå, men det er desverre arvelig. Spør din mor om hun fikk da hun gikk gravid, for det stemmer ganske bra det der. Skulle gjerne sagt at det finnes vidunderkremer som tar det bort, men nei, pr idag så gjør det nok ikke det. Det er underhuden og fettet i huden som sprekker, ikke det øverste hudlaget. Beklager, men du får forsone deg med disse sebra-merkene og trøste deg med at de var en pris du måtte betale for å få den nydelige babyen )
HELomvending Skrevet 8. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2010 A.S ; Huff, kan du ikke heller lyve litt da!!! hehe. (= Neida, jeg har forsonet meg med den harde fakta, og vet jo selvfølgelig at det er verdt det. OG har lukket ørene veeeldig for at det skal være arvelig, for mammas mage kan i hvem som helst mareritt. Selv etter 2 operasjoner hun fikk gratis da tilfelle var ekstremt ille.. Nei og nei, så ille håper jeg virkeli ikke jeg blir! Vel, er nok en kombinasjon av mye tror jeg. Gener, hudkvalitet, alder, fysisk akvtivitet, smøring innenfra og utenfra og bla bla bla..Odd Børresen beskriver sin kones rynker som minner fra hele livet, på godt å vondt. Så strekk merker får vel være en slik liten metafor det også, men av verdens beste grunn. (=
Noregsgard Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Jeg har også fått strekkmerkene nå. Kom pluttselig for 1,5 uker siden. er nå 37. Begynte nesten å grine da jeg såg meg i speilet en morgen. Da var de pluttselig der, sånn rett over natta. De er under navlen så jeg ser de ikke før jeg stiller meg forran speilet. Gruer meg til å se hvordan merkene vil se ut når magen blir flat igjen. Men mine klør og svir. kjennes ut som brannsår nesten, og området er skikkelig ømt. Tror magen er strekt på det aller meste akkuratt nå, vokser den litt for fort nå så tror jeg hele magen sprekker
A.S Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Ja, skulle likt ha bare sagt at neida, de forsvinner ei natt når fødselen er over, hehe ) Men det trengs ikke bli like som din mor, stakkars! Min mor har bare litt, og jeg har stooore krater... Nei, jeg ser ikke akkurat delikat ut, men jeg gidder ikke bruke energi på det lenger. Er litt spent på hvordan jeg ser ut etter dette svangerskapet..
mamma til 3:) Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Velkommen i klubben snupp:) Min første graviditet gikk e helt til 1 mnd før e hadde termin uten strekkmerker... Husker e prata med ei vennine i tlf og skrøyt av at e ikkje hadde fått noen. Sto der å tok meg på magen, og jooooooda... Det var jo fult av strekkmerker der som e ikkje såg:p Men fordelen for min del er at e ikkje fikk noe med andremann og ikkje noe nå heller:) Og de er blitt så lyse at de ikkje synes:)
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 9. august 2010 #8 Skrevet 9. august 2010 Neida, du er ikke aleine, her kom de sakte men sikkert rundt uke 31+, er 36+5 nå, og har på håndtaka,hoftene og boobsa Kjæresten min så de faktisk ikke før på fredagen da jeg lå med CTG registrering..kan faktisk ikke skjønne det helt, for de er blålilla og ikke så få..begynner så smått å få noen på magen også, men lukker øya litt for de, for jeg ser de ikke med mindre jeg ser meg selv i speilet, så da fins de liksom ikke enda! Håper de blir lysere etter fødsel en gang, (skjønner at de ikke blir borte, eller hvite over natta) Jeg har også smurt meg med strekkmerkekrem og spist omega 3 som en gud! Legen fortalte meg at dette kremgreiene bare var tull, for de som får strekkmerker produserer mer av ett hormon som gjør huden "sprøere", og det er det ingen kremer eller noe som får stoppet dette! Var forfedelig trist da jeg oppdaget de første, og kan ærlig innrømme at jeg ikke er så fornøyd nå heller, men de er nå der, og jeg får ikke gjort noe med det! Så man må vel bare bli kjent med en ny kropp! Det fins laserbehandling for strekkmerker, og for å være helt ærlig, hvis de ikke blir noe lysere etter 5-6 mnd etter fødsel, har jeg tenkt å bruke penga mine på det!!
Gjest Skrevet 9. august 2010 #9 Skrevet 9. august 2010 Det hører med jenter, noen får andre ikke... Selv er jeg snart i uke 39 å null strekkmerker... så håper de holder seg vekk denne gangen å Men de blir lysere og syns lite sånn etterhvert;)
<= darling => Skrevet 9. august 2010 #10 Skrevet 9. august 2010 Jeg hørte om ei som så på strekkmerkene som en hilsen fra barna sine. Fokuserer på det jeg også, og det hjelper masse. Er flammelakkert fra de to forrige svangerskapene og ser at det er på gang nå også. Men det er hilsener fra mine (snart) tre sønner, og det er egentlig ganske fint å tenke på.
mor til jente 08+spire aug10 Skrevet 9. august 2010 #11 Skrevet 9. august 2010 Har hørt om en liten jente som så strekkmerkene til mammaen sin og sa " se mamma, babyen har tegnet en tegning til deg!" Så da føles det litt bedre synes jeg! For her er det merker både fra forrige og dette svangerskapet:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå