Skumring81 Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Har ikke vært gjennom en fødsel før, så det er jo ting jeg lurer på.. Hvor lenge er du teoretisk sett på føden? Altså der ungen kommer ut.. (nå regner jeg ikke med rier og sånt, mer tiden etter barnet har kommet ut) før man blir ført over til rommet.er det liksom meninga at jeg skal dusje og opp og gå rett etterpå? Og må man ligge først på et rom før man evt. på barsel hotell? Skal føde på St Olav, Trondheim, vet man kan få omvisning der osv, men lurer litt her i forveien likevel.. håper noen skjønner hva jeg vil fram til her.. Og mye av dette lurer jeg jo på i forhold til hva jeg egentlig skal pakke i de diverse bagene..Er da vel begrensa hva man trenger for 2 dager?
GuttemammaTilTo Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 her hvor jeg føder ligger man på fødestuen ca 1-3 timer etter fødsel før man blir flyttet over på barsel evt hotell. jeg ble trillet inn på barsel i senga, eller jeg ble flyttet inn på et undersøkelsesrom der det var dusj fordi jeg ønsket det, men måtte bare legge meg ned igjen da jeg ble så svimmel, kom inn på rom etterpå :-) i fødebag'en pakket jeg aaaalt for mye sist gang. denne gangen legger jeg hentesett og teppe klart i bilstolen til pappaen å ta med. fødebag'en min inneholder: 2 singlet, lang genserjakke, 1 bukse, pysj, truse, ammebh+innlegg, sokker og toalettsaker i reisestørrelser. (for min del: shampo, bals, ansiktssåpe, intimsåpe SKUM, 1 pakke nattbind, maskara, børste, ansiktskrem, brystvortekrem) jeg kommer til å bruke sykehusklær/teppe til baby, nettingtrusene (lettvindt å bare kaste etter bruk i stedet for å dra hjem skittentøy) og det som ellers er tilgjengelig. ikke så mye man trenger for noen få dager og evt kan hente hjemme om man ikke har så fryktelig lang reisevei. i den vanlige veska mi ta jeg med mobil og kamera med ladere, helsekort og papirer, lommebok.
Skumring81 Skrevet 19. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2010 Har man også på egne klær på ungen med en gang etter han har blitt vasket? Før man skal over på rom/barselhotell? Og høre rykte om at de ikke har omvisning på St. Olav lengre..;( Noen som vet?
Singer82 Skrevet 19. august 2010 #5 Skrevet 19. august 2010 Jeg er førstegangs og skal føde på St. Olavs. Ringte for å høre angående omvisning og fikk beskjed om å komme når jeg skulle føde. Ingen omvisning altså... Jeg har termin 19. September, når er din?
lykkelig med2 gutter Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 på nettsidene til st.olavs kan du lese litt om praksis. mener det stod at du blir forflyttet til hotell med taxi 4-5 timer etter fødsel hvis alt er ok.
Skumring81 Skrevet 20. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. august 2010 Jeg har termin 23 sept, og er også førstegangsfødende Litt nervøs, men gleder meg også.. Taxi fra sykehuset til hotellet?! Hvor langt unna er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå