Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Mørkt hår. Det er vel forsket på det og lyst hår forbindes med ungdom. Da må det i tillegg se sunt ut. Hjelper ikke å komme som rynkete 50-åring med syrebleket hår og tro du ser ung ut. Da ser du bare eldre ut.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Eldre ut med mørkt hår... og kort... Derfor har jeg lyst langt hår og føler meg knall-ung...haha
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Mørkt, kort. Men ihjelbleka hår er vel ikke akkurat foryngende det heller.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Man ser eldst ut med kort hår, forsket på det også:-) Dette er selvfølgelig gjennomsnittlig, det finnes alltid unntak.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 Det kommer ann på så mangt, for eksempel hva de kler. Generelt virker det som at de med mørkt hår som er litt opp i årene prøver å skjule alderen sin med å farge håret mørkt. De fleste over 50 har jo grått eller hår som er mot gult og hvitere.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #9 Skrevet 8. august 2010 Jeg tror det kommer an på hårklippen, glansen og fargenyansen. En eldre kvinne med bleket hår som ser slitt ut, vil trolig se yngre ut med mørkt og glansfullt hår. Jeg hadde bleket hår i en periode. Jeg følte at jeg så veldig ung ut, men når jeg farget det tilbake til min mørkebrune farge (som er min opprinnelige farge) fikk jeg noen kommentarer på at jeg så yngre ut med mørkt hår. Det hadde jeg ikke trodd. Huden i ansiktet spiller større rolle enn om håret er mørkt eller lyst. Derimot, unge kvinner med kort hår ser straks mye eldre ut, enn sine medsøstre med langt hår. Det blir mer kledelig med kort hår på damer etterhvert som de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #10 Skrevet 8. august 2010 kommer helt ann på resten! om det er en dame med naturlig mørke farger, altså naturlig brun hud og mørkt hår og hun ikke har mye sminke i eventuelle rynker ser hun yngre ut enn en med lys hud å hår, og en med lyst hår som er grilla til de grader at det ser unaturlig ut aer enda eldre ut.. syns jeg da.. men selvfølgelig, det er mange måter å se alder på, anneet enn mørkt og lyst/langt og kort hår.. og ellers har vel håret en tendens til å bli kortere med alderen.. sånn generellt sett:) (altså flere eldre med kort hår enn langt)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #11 Skrevet 8. august 2010 Kommer ikke så mye an på fargen, men på hårfrisøren. Kort hår synes jeg ser gamlere ut enn de med langt hår.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #12 Skrevet 8. august 2010 Hva med Katherine Heigl da, ser hun eldst ut med mørkt eller lyst hår? http://img2.timeinc.net/people/i/2009/stylewatch/blog/katherine-heigl-500x375.jpg
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #13 Skrevet 8. august 2010 Jeg synes alle disse ser eldre ut etter de klippet seg: http://1.bp.blogspot.com/_2bGx3yfYpto/S7wUFYWJ_mI/AAAAAAAAA2Q/ovqNJOzTjEo/s1600/LongtoShort.jpg
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #14 Skrevet 8. august 2010 Dette har jeg "forsket" litt på for min egen del. Jeg er 26 år men har leeeenge blitt tatt for å være I7 år av kolleger, pårørende på jobb, pasienter, i matbutikken, på polet osv.... Da jeg hadde langt brunt hår fikk jeg høre dette ofte. Da jeg hadde en lys bob hørte jeg dette ofte. Da jeg farget håret brunt igjen og beholdt boben hører jeg det nesten aldri lenger. Og det syns jeg faktisk er helt greit når jeg er mamma til to og eldste begynner på skolen om et år.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #15 Skrevet 8. august 2010 Katie Holmes så yngre ut med langt hår: http://www.elle.com/var/ezflow_site/storage/images/elle/beauty/hair/celebrities-who-made-the-cut/katie-holmes/3428354-1-eng-US/Katie-Holmes.jpg Hadde aldri klippet av meg det fine håret der:/
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #16 Skrevet 8. august 2010 Jeg synes kvinner med mørkt hår ser mer tilfreds og avslappet ut enn kvinner med platinablondt hår. De har en større ro og selvsikkerhet over seg. Ellers syns jeg ikke hårfargen spiller så stor rolle for om man ser gammel eller ung ut. Der har hårfrisyren mye mer å si. Slitt, tørt og brusete hår gjør at man ser eldre ut uansett hårfarge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå