Gå til innhold

Dere med 6-8 uker baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagen deres ut...

Når står dere opp om morningen?

Hvor mye sover baby om dagen?

Hvor ofte spiser dem?

Når legger dere babyen om kvelden?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg syns det er forandringer fra uke til uke, men det er slik de siste dagene har sett ut hjemme hos oss nå (7,5 uke):

Vi våkner rundt 9, da ammer jeg og får lillegutt til å sovne igjen. Gjør jeg det, så står jeg opp og gjør meg klar for dagen. Hvis han ikke sovner, tar jeg morgenstellet på han og ordner meg selv sånn litt etter litt.....

Gutten vår sover en lengere økt på formiddagen, sånn fra rundt 11 - 13/14.00. Resten av dagen sover han i rykk og napp. Ingen dager er like her.. Det syns jeg er litt vanskelig, for er ikke lett å planlegge noe! Han sover aldri lengre enn max 3 timer. Noen ganger sover han 30 min, er våken en times tid og sover 30 min igjen...

Han spiser hver 2-3. time om natten. Men i natt ga han meg faktisk en soveperiode på hele 4 timer!! Håper det fortsetter... På dagtid ammer jeg ca hver 3. time nå.

Nå klarer vi endelig å legge han kl 22.00 om kvelden. Han har den lengste soveperioden først (vanligvis ca 3 timer), så går det ca 2 timer mellom hver amming etterpå. Han sovner med engang etter han har spist.

Neste uke håper jeg at jeg kan skrive at han sover hele natten igjennom! ;-)

Skrevet

Forskjellig fra dag til dag, absolutt ingen rytme! Men han har mye vondt i magen, så vanskelig å få noe rytme på sovinga, siden han da er våken. Så han sover når han ikke har så vondt, og alt styres av det egentlig.. Håper det blir bedre snart og at det blir litt mer system på ting! :)

Skrevet

Vi har hatt litt rutine på morgenen, våknet ca kl 6-30-7, spist og skiftet et par bleier, spist litt mer, sovet videre fra ca 9-10 til ca 12-13, og hatt en 3-4 timers lur til om et par timer igjen. Så har det variert litt om vi har fått ham til å sove enda en gang på kvelden, før vi får lagt ham ordentlig, gjerne ikke før kl 23-0030.

Jeg pleier å amme ham når han våkner og før han skal sovne, og så er han gjerne våken maks 2 timer mellom sovingene.

Men på kvelden er han som regel ganske urolig, vi bruker ofte mye av tida etter ca kl 18-19 på å få ham til å sove. Heldigvis skriker han ikke hele kvelden, og av og til ligger han bare i fanget og ser trøttere og trøttere ut, men sove, det vil han ikke!

Og plutselig når vi tror at det er DETTE som er rutinen hans, så forandrer alt seg. I natt sov han f.eks sammenhengende i 6 timer (!?), og i dag har han bare sovet hele tiden, kun avbrutt av spising og bleieskift. Ble så klart bekymret for om det var noe galt, men han har ikke feber og er blid og fornøyd i de korte periodene som han har vært våken, så han driver vel bare å lader opp til en heftig kveld....?

Skrevet

Veslegutten her e 7 uker i morgen og vi har ikke rutiner enda! ingen dag e lik, og vi kan sta opp kl.7 en dag og 12 en annen! han spiser mellom 7 og 10 ganger i dognet, varierer ogsa veldig. Han sover masse pa dagen. Vil tippe at han sover rundt 18 timer i dognet enda. De siste par kveldene har han sovna rundt 20.00 og sovet til ca 02, ammet, sovet til ca 06, ammet og sovet til ca 09. Hadde vaert nydelig om dette fortsatte, men vi far se! Planlegger ikke stort, men tar hver dag som den kommer. Koser oss masse <3 Rundt 3manders alderen skal vi innfore rutiner. Det gjorde vi med storebror og fungerte fint :)

Skrevet

Så heldig :-) Min våkner fremdeles annenhver time for mat... Han er 8 uker nå... Lurer på når dette blir bedre... En natt sov han 4 timer før han ble sulten. Da hadde han fått mme...

Nå ligger han på ammeputa i fanget og snorker faktisk :-P

Skrevet

Hei. Lillegutt er 7 uker i dag.

Vi står opp ca 8-9. Morgenpupp er den eneste morsmelken han får, så det er ekstrakosestunden vår. Deretter går det i mat (mme altså) cirka hver 3 time til han legger seg rundt 22. Sover så til ca 8-9 igjen, med to matpauser om natta.

Dette har holdt seg slik en stund. Dagsovingen er det ikke noe mønster på ennå. Noen ganger sover han flere lange strekk (fra 1 time til 2,5), andre dager mange "powernaps", noen ganger en kombinasjon. Kommer litt an på form, hva vi finner på, hvor vi er etcetc.

Tipper han sover i snitt rundt 14-15 timer i døgnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...