Gå til innhold

Er sååå redd!!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 uker på vei og har hatt et sidesprang. Den 31/1 hadde jeg samleie med x , vi brukte kondom og tror ikke den sprakk men var full og da kan alt skje.

fra den 13/2 og utover hadde jeg samleie daglig med min kjæreste og test veeeldig svakt positivt den 4/3.

Hcg målinger: 8/3 = 450, 10/3 = 750 og 19/3 = 6700.

Ultralyder: 26/3 Legen mente at babyen kom i første del av november.

27/4 termin 16/11

21/5 termin 16/11

2/6 termin 18/11

15/6 termin 9/11 (ordinær)

5/7 termin 3/11

9/7 termin 8/11

23/7 termin 8/11 men AC målet tilsvarte 31/10...

vet jeg har tatt mangen ultralyder, men er så redd!!! Klarer ikke og verken sove eller tenke på noe annet, gleder meg ikke over graviditeten i det hele tatt...Hva tror dere??hvorfor så forskjellige terminer?? Har veldig lang og uregelmessig syklus, så har ingen ide om eggløsning...Vær så snill og svar meg;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

For det første; dere brukte kondom, så det er no noe veldig positivt mtp farskapet.

Når det gjelder UL, så går dette ut fra hvordan utviklingen til fosteret er, ikke når egget ble befruktet. Selv ble jeg gravid med prøverør, så det er jo ingen spørsmål om når egget ble befruktet (vet timen til om med!). Men like vel ble terminen flyttet tre dager på ordinær ul.

Hvis du skal se på oddsene for hvem som er faren (selv om det virkelig høres ut som det er kjæresten din her da), så må du gå ut fra menstruasjonssyklusen din. Når hadde du siste mensen (første dag) før du ble gravid? Hvordan har syklusen din vært før? Lengde og regelmessighet?

Så du må se på når i syklusen du hadde sex med hver av dem. Hvis du har en syklus på 28 dager er det mest sannsynlig at du har eggløsning på dag 14. Da blir du fruktbar fra ca dag 10-15.

Men uansett, så er dette ditt barn og du vil få et svar på hvem som er faren. Du har ingen ting å tjene på å bekymre deg og angre, men alt å vinne på å ta vare på deg selv og babyen denne stunden dere er ett :)

Lykke til :)

Hilsen Elisabeth.

Skrevet

Så først nå at du hadde skrevet at du hadde lange og uregelmessige sykluser.. Men hvor lang er de da, og når i syklusen hadde du sex med hver av dem?

• 2 uker senere...
Skrevet

Forstår at det tærer på deg, men jeg tror du kan slappe litt av mht til dette. Nøkkelordet her er kondom. Det kan skje at de sprekker, men det er ikke vanlig.

Hvis du testet veldig svakt tidlig i mars, så er det trolig kjæresten din som er faren. Det høres nemlig ikke ut som du var særlig langt på vei da - trolig bare noen få uker. HCG-målingene underbygger dette. diss fordobler seg veldig fort de første ukene - og det gjør de jo i mars og ikke i februar (som hadde vært mer sannsynlig hvis det var han andre som var faren).

Skrevet

Skjønner at du synes dette er vanskelig, men du må prøve å slappe litt av for din egen og barnet sin skyld.

Om du skulle blitt gravid da du hadde samleie den 31/1, så ville du fått antatt termindato rundt 26 oktober eller noen dager fram

Du ville hatt eggløsning rundt 31/1, egget lever ikke så lenge. Nå kan sædcellene leve noen dager under gode forhold, men dere begrenset sansynligvis det med at dere brukte kondom.

Nå har du tatt mange UL og fått termindatoer fra 03/11- 08/11- 16/11 og 18/11

+ ordinær UL 09/11.

Vi er omtrent like langt på vei, så jeg kan si litt om hvordan jeg ligger an.

jeg har termin 07/11, og det tilsvarer befruktning ca 12/2 i år som stemmer bra med våre beregninger også ;-)

Jeg har tatt tidlige UL også men det har vært pga oppfølging av lege etter flere år med SA. På de tidlige UL så har jeg fått beskjed om at jeg er en uke lengre på vei, enn terminen jeg fikk på ordinær ultralyd. Jeg tror ganske sikkert at min ordinære ul termin er den som er mest riktig.

Tilbake til deg, du sier at du hadde samleie med kjæresten fra 13/2.. ble du gravid ca da så betyr det at du har termin omtrent 08/11 og fremover. Alt etter når eggløsningen var.

I følge ordinær ul har du termin 09/11.. dette stemmer bra med samleietidspunkt for kjæresten din.

Du har også 3 UL som tilsvarer termin 08-09/11 og 3 som tilsvarer termin senere.

Tror du kan si at det er størst sansynlighet for at kjæresten din er faren.

Jeg antar at du angrer veldig på det som skjedde, det er jo egentlig bra. Men du kan ikke pine deg selv for alltid for dette. Det går bare utover helsa di om du ikke tar det med ro nå.

Jeg sier som Elisabeth over her "Du har ingen ting å tjene på å bekymre deg, men alt å vinne på å ta vare på deg selv og babyen denne stunden dere er ett :) "

Jeg forstår at dette er vanskelig, du kommer sansynligvis til å gruble på dette uansett hva noen her sier. Så kanskje du kan snakke med noen om dette? Jordmor? Amathea? De har taushetsplikt.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...