Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var prinsessa kommet til verden.

Vi ble satt i gang fredag 6.8, 2 uker før termin pga stort barn:-)

Jeg fikk den første modningspilla klokken 0900, 2cm åpning, men ingen modning.

Jeg hadde endel sammentrekninger fra før jeg kom inn, men de var ikke regelmessige.

Fikk ny modningspille klokken 1300, og da var jeg littegrann mer moden.

Nå begynte sammentrekningene å minne om rier. Men jeg ble litt avfeid med at det var nok ikke det ennå.

Ble undersøkt klokken 1800 igjen, og fikk ingen ny pille fordi da hadde jeg så mye rier, og at de ikke ville gi meg stormrier.

Og så ville de vente litt med å ta vannet.

De kom inn og tok vannet klokken 19:56, og trillet meg inn på føderom.

Her skulle jeg få varmt bad som smertelindring først, før jeg skulle få epidural.

Riene mine ble registrert og jeg kom meg opp i badet etter mye om og men. Riene var så kraftige og hyppige at jeg gav beskjed om jeg ville gå rett på epiduralen. Etter tredje rien i badekaret kjente jeg pressetrang.

Gav beskjed om dette, og ble undersøkt.

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde full åpning og måtte komme opp og presse.

Kom meg i senga og fikk begynt å presse. Da gav jeg uttykkelig beskjed om at dette hadde jeg gitt beskjed om. Jeg har normalt en høy smerteterskel og så vondt som jeg hadde så var jeg kommet lenger enn de trodde. Og jeg skulle fått epidural. Men nå var det jo for sent.

Jeg hadde 11 minutter med pressrier, hodet til tulla ble stående over en rie, og jeg kjente jeg fikk panikk. (har dårlig erfaring med det far før.)

Så var hun plutselig ute.

Da jeg ble igangsatt så estimerte de vekten til tulla på 3800g, men da hun kom så var hun 4568g, så jeg er glad for at satte i gang når de gjorde det.

I ettertid er jeg glad for at jeg fikk anledning til å føde uten smertelindring. Men jeg ønsket ikke det da det stod på.

Det er godt dette er siste gang.

Lykke til til dere andre som ikke har født ennå:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse så masse!!!!! håper alt står bra til med deg og prinsessa og pappa'n, og evnt søsken :-)

godt jobba!!!! syns det høres ut som du har gjort en knalljobb!!!!

kunne du slenge ut litt fødestøv? (jeg har baby estimert til over 4500 i magen og er ni dager over termin....trenger fødestøv...)

Skrevet

gratulerer så mye:) nei, det er ikke noe godt når det står på, men det er helt fantastisk når det er over!:) nyt tiden fremover:)

Skrevet

Gratulerer så mye! Stor lita tulle det der, ja!

Håper alt er bra med mor og barn, og at dere koser dere masse i tiden fremover :)

Skrevet

Gratulerer så mye med ei velskapt jente:=))) Kos dere masse nå og nyt tiden:=)

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta di! Kos deg i barseltiden! :)

Skrevet

Hjelpes meg det gikk fort da. Og så stor hun var. Kos dere masse hjemme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...