Gå til innhold

Uffa meg! Jobb, samvittighet og sykemelding..?

Anbefalte innlegg

Hei alle dere!

Jeg har tre dager av ferien igjen, før jeg skal på ny arbeidsplass. Står og går mye på jobb - og skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det. Har brukt hele ferien på å takle superkvalme, trøtthet og svimmelhet - og er fortsatt veldig, veldig dårlig. Skal til legen for vanlig kontroll om to dager (16 uker), og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til jobbstarten som straks er her.

Noen som har noen synspunkter? Er normalt en ståpå-type - men med to småbarn hjemme pluss en ombord, full jobb og utdanning i tillegg er det ikke mange krefter igjen...har heldigvis en fantastisk mann som ordner opp, men jobben min kan han nok ikke gjøre så mye med ;)

Kanskje et litt "rotete" innlegg - men sliter altså litt med hva jeg skal si til legen, og om jeg skal forsøke jobb full tid eller ikke...anker veldig på evt. sykemelding da jeg som nevnt skal på ny arbeidsplass (samme type jobb som før).

Innlegg mottas med takk! :)

Hilsen en for tiden sliten og dårlig

Fortsetter under...

Skjønner deg så altfor godt. Jeg ville sykmeldt meg 100% var jeg deg, å være totalt utmatta er ingen enkel sak, om legen ikke vil forstå deg eller sykmelde deg, får du bare slenge på noe ekstra:) Man kan ikke utflre jobben sin 100% og hva er da vitsen med å gå på jobb? Man blir bare mer sliten av å jobbe når man er utmatta og trøtt. bedre å ta tiden til hjelp å se om det gir seg. Skjønner du? Man kan ikke forvente at en gravid skal takle jobb, hjemme, barn, tretthet bla bla... Er nå min mening, men sikkert nok mange andre som er uenige:)

Lykke til.

Hei og tusen takk for svar. Det er rart med det, det hjelper å høre andres oppriktige mening.

Har vært hos fastlegen i dag, der jeg la kortene på bordet slik som der er. Det ble litt sykemelding på meg. En lettelse, selv om samvittigheten gnager. Men, men. Jeg får satse på å komme sterkere tilbake når det verste er overstått. Det er i allefall veldig greit når legen tar styringen ut fra fakta.

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...