Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 At det er noe i kjøttet på griser som gjør at det ikke er heldig å spise. Jeg spiser masse kjøttdeig av svin osv.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 hmm.. Vet ikke helt jeg, men med tanke på all møkka den trasker i og all dritten den spiser før den blir slakta, så kan jeg ikke tenke meg at den er så veldig sunn
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Er noe med at grisen ikke kan svette gjennom huden, derfor kvitter den seg ikke med avfallstoffer på samme måte som oss og lagrer det i kjøttet..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Tror det har noe med det å gjøre at de ikke svetter og dermed ikke kvitter seg med mange av avfallsstoffene. På den måten så spiser vi faktisk grisenes avfallsstoffer som andre dyr kvitter seg med gjennom huden. Kanskje en grunn til at det kalles GRIS? ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Grisekjøtt kan inneholde trikiner, google det
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Griser svetter ikke, avfallsstoffene går tilbake i kjøttet (der vet du hvorfor det lukter kloakk av rått svinekjøtt), de har spolorm hele livet, de har trikiner og det er økt fare for å bli smittet av diverse parasitter selv om du steker det godt...selv om vi bor i Norge. Er rapportert flere og flere tilfeller av trikiner og bendelorminfeksjon av mennesker i Norge de siste årene som stammer fra svinekjøtt. Grisekjøtt består av 70% urin,avfallsstoffene til grisen som ikke blir skilt ut i urinen går i kjøttet. Det er det man eteer når man eter gris. Man svetter gjennom huden for å avkjøle seg, det kan ikke griser, i likhet med mange andre dyr, så derfor ruller de seg blant annet i gjørme for å avkjøle seg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Teorien om at svin ikke svetter er sludder. Alle dyr svetter på en eller annen måte, de fleste gjennom tunga. Hvis svinet var urent og ikke egnet til menneskemat, ville store deler av jordas befolkningn falt døde om for lenge siden. Svinet er ikke mer eller mindre rent enn andre dyr. At muslimer og jøder ikke spiser svin er selvsagt alldeles i orden. Men ikke framstill den stakkars grisen som mer "uspiselig" enn andre dyr. Det er urettferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå