Ella-83 Skrevet 8. august 2010 #1 Del Skrevet 8. august 2010 Noen som kan forklare meg forskjellen og fordel/ulemper med disse to? Tenker på å kjøpe Mondial, men synes "alle" har City Cross.. Noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142174141-emmaljunga-city-cross-vs-mondial/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. august 2010 #2 Del Skrevet 8. august 2010 City Cross er min klare favoritt, dette pga vekta- bare 11 kg! Og vekt er viktig, tro meg, spesielt etterhvert som baby blir større og tyngre. Oppoverbakker, opp og ned trapper, inn i bilen osv, da er vekta spesielt viktig, i tillegg til at vekten har mye å si i forhold til generell kjørekomfort. Mondialen har vel litt større bag tror jeg, m vuggefunksjon, men ellers er de to vognene ganske like- mer el mindre. Men uansett er City Bagen til City crossen god og romslig den også, og jeg har aldri slitt m plassproblemer i den, selv m vinterpose og mye tøy=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142174141-emmaljunga-city-cross-vs-mondial/#findComment-142174411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. august 2010 #3 Del Skrevet 9. august 2010 Har også lagt merke til at city cross kommer godt ut her på forumet kan være litt tilfeldig, og at de som er i samme forum om 6 mnd har en annen oppfatning. Spurte i butikk hva som var mest populært- og det var visst en klar trend her i byen, mens det i nabokommunen var en annen klar trend. Jeg har tenkt på samme som deg, men edge duo istedefor mondial, men det er vel stort sett designet som er litt forskjellig. Funksjonene er vel ganske like? Begynner å helle mot edge duo med classic understell, dette pga en del fordeler med bagdelen. Både med tanke på lufting i bagen (under madrass + sideluke) i edge'n, mer polstring i selve bagdelen, innebygged myggnett, og et penere utseende på bagdelen (synes jeg- city bagen er litt mindre og "spissere" i form, mens edge'n er mer klassisk i utseende) og vippefunksjon på bagdelen i edge'n. I forhold til hjulene synes jeg det er en fordel med lufthjul og annen type brems på egde'n i forhold til city cross). Men om jeg skulle punktere hadde jeg sikkert heller ønsket meg slike hjul som er på city crossen.... Det jeg ser som ulempen med edge'n er at jeg da må ta metallkurv under istedefor stoffkurv som jeg synes er noe penere (selv om stoffkurven tåler mindre vekt og blir fortere skitten av sølevann), vekta i forhold til city crossen som er lettere. Men med classic understell (sportsunderstellet som er mest fancy er til gjengjeld mye tyngre) så blir ikke vekta så veldig forskjellig, det er snakk om et par-tre kilo hvis jeg har forstått det rett. Bagen er litt tyngre (men da er forsåvidt babyen lett enda), mens sportsedelen er så og si identisk i utseende og vekt (noe ulik kalesje), der er det kun hjulene som har noe å si i forskjell på i tyngde, men uten at dette var spesielt mye. Merket veldig lite forskjell når jeg trillet den i butikken, men merker det vel sikkert mer ved mye svinging og løfting av vogn inn og ut av bil. Valg av vogn er ikke lett Jeg har hentet meg ut brosjyrer på vognene fra emmaljunga + prisliste. Der kan man sammeklinke f.eks. egenskaper og vekt, det står listet opp. Får også gjort det på nett. Greit å få det fremstilt slik, i tillegg til å høre hva andre mener og tror Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142174141-emmaljunga-city-cross-vs-mondial/#findComment-142179066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 9. august 2010 #4 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har Emmaljunga Mondial Duo, og er utrolig fornøyd med den vognen.. Den har vuggefunksjon, lufting i bagdelen, lufteluke bak på kalesjen med myggnett, innebygget innseksnett, medfølger regntrekk, ekstra beskyttelse i hodeenden, og bagen er veldig romslig.. Det er mer enn nok plass til en voksipose + baby om vinteren og vognen er utrolig god å trille på all slags føre.. Det er også en sittedel i bagdelen som kan benyttes når babyen viser interesse for å sitte mer opp, men er for liten til sportsdelen.. Vi har gått over på sportsdelen for en stund siden, og den var jeg ikke like fornøyd med, men nå som vi har vent oss til den, så er jeg i grunn fornøyd.. Måtte kjøpe en sittepute til vognen, pga selene på sportsvognen sitter alt for høyt opp, men en sittepute kostet ikke mer enn 200 kr.. Men man er avhengig av en stor bil om man tenker at man skal ha vognen mye inn og ut av bilen.. Den er veldig stor selvom den er nedfelt, og tar mye plass.. Sportsdelen tar ikke så stor plass... Selv synes jeg ikke vognen er spesielt tung å trille, og jeg går jo ikke akkurat rundt å bærer på vognen, slik at vekten merker jeg lite til. Det er kun når den skal inn/ut av bilen.. Har ikke noe erfaring med citycrossen, men kan anbefale mondialen på det sterkeste Elsker den vognen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142174141-emmaljunga-city-cross-vs-mondial/#findComment-142179947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå