Mamma/Oda Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Noen som har det nå på slutten?Hva kan man gjøre for at dette skal gå bort?tror jeg blir sprø.........
vimsa .-) på overtid Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 åååh stakkars deg. det der har jeg også hatt disse siste månedene... fryktelig slitsomt. eneste som hjelper her er å dusje, dusje og dusje, om igjen og om igjen. og å vandre og vandre... bevegelse bevegelse. jeg har blitt tipset om å ta magnesium og kalk og kalcium osv. men alt uten noen videre nytte...
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Har også hatt dette problemet. Skikkelig irriterende! Fikk ikke sove, men det gikk heldigvis bort av seg selv. Vet ikke helt hva som gjorde utslaget: men dette er det jeg prøvde: Bena høyt Strekk ut (klassisk legg-strekk fra gym'en) ise ned bena m krem Legge seg før urolighetene tar til! Massasje hjelper for noen Dusje Jern tab kan hjelpe Og når du kremer inn bena, gjør det fraføttene og opp! Lykke til!
-S- Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Har slitt med ekstremt urolige bein i flere uker. Prøvde alt som er nevnt over her, uten noe særlig effekt. Fikk tilbud hos jordmor om akkupunktur, og har siden det fått ca en gang pr uke, og det har virkelig hjulpet! Det holder bra i flere dager etter behandling. Når jeg likevel får urolige bein, tar jeg 20-30 (nok til at du kjenner at musklene i leggene blir slitne) knebøy før jeg legger meg! Det hjelper som regel! Anbefales å prøve!
termin i september Skrevet 8. august 2010 #5 Skrevet 8. august 2010 Jeg har også hatt samme problemet og det har gått hardt utover nattesøvnen. Etter å ha prøvd alt nevnt over uten hell, leste jeg at det kan skyldes redusert sirkulasjon i bena i tilknytning til svangerskapet. Kjøpte meg derfor et par støttestrømper, og nå kan jeg ikke sove uten. Løp og kjøp! (blir jo selvfølgelig ikke 100% borte men nok til at jeg får sove). Lykke til og god bedering!
Augustbaby:-) Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 problemet er også borte etter at jeg gikk til akupunktur! mirakuløst! det der var skikkelig ekkelt, så forstår du blir sprø. jeg trengte bare ha det noen få uker, for det ble bedre etter en-to behandlinger, og helt bort nå etter 5-6 behandlinger. jeg har ikke gått til aku kun for det. har gjort det for andre plager, og nå er det modning.
mamma til 3:) Skrevet 8. august 2010 #7 Skrevet 8. august 2010 Støttestrømper var min redning i forrige svangerskap:) Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har funnet de enda, for den uroen er forferdelig irriterende:p
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 1 paracet før jeg legger meg hjelper for meg! (paracet er ikke farlig, man kan ta opptil 8 stk pr dag uten at det er farlig)
Tingenes Herre Skrevet 8. august 2010 #9 Skrevet 8. august 2010 Jeg hadde urolige føtter før jeg ble gravid også, og det som hjelper aller best er: ta meg en joggetur på kvelden (ikke mulig nå som magen er blitt så stor...) eller å stå på tærne, så lenge jeg kan, evt vippe opp og ned til musklene blir slitne. Lykke til!
MaddeOgLillegutt Skrevet 8. august 2010 #10 Skrevet 8. august 2010 Jeg var plaget med dette for noen uker siden, gått over nå heldigvis. Jeg fikk høre at jeg var litt spesiell av meg da samboeren min fant ut hvilket tiltak jeg hadde mot disse urolighetene. Jeg var avhengig å ha det kaldt på bena, så jeg skyldte et par sokker i kaldt vann og sov med de bløte. Eneste som funka for meg. Jeg ler litt når jeg tenker tilbake på det nå men
3 søte jenter♥ Skrevet 8. august 2010 #11 Skrevet 8. august 2010 Jeg har hatt dette i perioder før jeg ble gravid. Da har jeg tatt magnesium og det har hjulpet! Ellers synes jeg å kjøle ned føttene eller rett og slett gå og legge meg har hjulpet. Nå er jeg i uke 35 og har fått det igjen. Jeg har ikke magnesium i huset, og glemmer hele tiden å kjøpe det! Tenker å prøve det igjen og se om det hjelper. Det er vel ikke frarådet med magnesium under svangerskap nei??
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 9. august 2010 #12 Skrevet 9. august 2010 Uroen kommer fra blodsirkluasjonen, og da hjelper det veldig med magnesium (og for all del holde seg unna cola) og støttestrømper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå