Gå til innhold

Hvor lenge har du bodd der du bor nå? Skal du/dere bo der til "evig tid"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig på hvor mange ganger kari og ola nordmann kjøper og selger ( vet jo at ikke alle er i den situasjonen, men for å ta de som er det)

Et par på jobb har det nesten som hobby å kjøpe, pusse opp for så å selge, og kjøpe på nytt. Veldig ulikt meg. Jeg vil gjerne forbli på den plassen vi bor på nå. Bosted blir så veldig personlig for meg.

Men vi er jo så forskjellige :) Og jeg er så nysgjerrig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den boligen vi bor i nå er antagelig ikke endelig stoppested, men kan godt være det. Vi vurderer ut i fra diverse b.l.a. i fht overtakelse av gård som kommer inn i bildet osv. Vi har ikke bestemt oss....

Skrevet

Vi har bodd her siden mai i fjor og skal ikke bo her "for evig". Det er en midlertidig bolig men vi flyttet fra 50 til 100 kvm for å faktisk kunne bo og ikke bare oppbevares et sted, hehe;-) I den forrige leiligheten bodde vi i nesten 4 år, 2 av årene med 2 barn. Den leier jeg ut.

Jeg er jobbsøker og så fort jeg får meg en fast jobb, kommer vi til å lete litt mer aktivt etter en enebolig vi kan bo i "for evig". Men jeg er kresen og ønsker å bo i området, og her er man griseheldig om man får en rønne av en enebolig til under 3 mill.

Skrevet

Vi har bodd her i snart 3 år, men ønsker å flytte mer sentralt. Vi ønsker oss faktisk et litt mindre hus. Vi bor på 360 kvm nå. Er så lei lei lei av å vaske hus at jeg har ikke ord.... : /

Når vi har flyttet er det ikke for evig tid. Vi skal bo der til alle våre små har flyttet ut og så skal vi tilbake til Oslo. Der vil vi bli gamle :0)

Skrevet

Vi har bodd her vi bor nå i 3år, har ingen planer om å flytte siden vi elsker stedet og har både planer om, samt muligheten til å bygge på huset siden det er litt for lite slik det er nå, uaktuelt å flytte på ungene siden de trivest godt her.

Har flyttet nok tidligere og synes det er deilig å slå skikkelig rot et sted. Flytter kansje den dagen vi blir så gamle at vi ikke orker å ha stor hage og et stort hus, men neppe før.

Skrevet

Vi kjøpte hus i fjor og flyttet inn i april i fjor. Vi hadde egentlig ingen planer om å kjøpe hus ennå, men siden vi skulle ha barn ville vi ha noe som var litt større enn 39kvm og da ville vi finne noe som kunne holde en stund og ikke et annet mellomsted. Vi har mange planer om å pusse opp her, og de kommer vi til å ta i et tempo som passer oss. Med mindre det skjer noe som får oss til å skifte mening så skal vi bo her til vi blir gamle

Skrevet

Vi leier jo bare, så¨er ikke noe endelig stoppested, nei.

Har bodd her 8 måneder og håper vi får muligheten til å flytte innen et år hvertfall- Med det mener jeg kjøpe noe selv.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Japp, vi har landa! :) Etter at jeg nå har flyttet 13 ganger i mitt 25år lange liv, så er jeg glad for å si at dette er endelige stoppested. Skulle det ryke mellom gubben og meg, så får han flytte .Jeg nekter

Skrevet

jeg har bodd her i 4 år og skal bo her i 2 år til. da skal jeg flytte og kjøpe meg noe for da er jeg ferdig på skolen. nå leier jeg

Skrevet

Vi bor i Oslo og har bodd på samme plass i 13 år. Vi selger nå (i morra faktisk!) og flytter endelig ut av byen. Megleren sier at gjennomsnitt for Osloborgere er å bli på samme sted i 5 år.

Håper vi trives på den nye plassen, da blir vi til vi blir gamle og grå og ikke orker trapper lengre ;-)

Skrevet

Første boligen vi kjøpte visste vi at var en mellomstasjon, var et hus med ca 75 kvm i grunnflate og to etasjer. Var en leilighet i hver etasje så vi bodde i den ene etasjen og leide ut den andre for å betale ned på lånet. Var helt supert, men da vi fikk unge nummer to begynte det å bli trangt..

Vi kjøpte huset vi bor i nå for 5-6 år siden, og på de årene har vi også fått unge nummer tre og fire. Har pusset opp og bygd på huset for mange hundre tusen og nå har vi fått det omtrent akkurat som vi vil ha det.

Her kommer vi til å bo så lenge ungene bor hjemme, dette er barndomshjemmet deres og jeg (som selv flyttet noe sånt som 15 ganger på de årene jeg var barn/ungdom og bodde hjemme) er opptatt av å gi ungene den stabiliteten.

Hva vi gjør når vi blir gamle vet jeg ikke, for huset er jo stort for bare to (250 kvm og 2 mål tomt), men med fire barn ser jeg for meg at det kan være fint med masse plass til å få besøk av barn, svigerbarn, barnebarn og evt bonusbarnebarn som måtte dukke opp også ;)

Tar vare på alt mulig rart og drømmer om å bli den bestemoren som har både barnestoler og sprinkelsenger på lager, som kan lage istand lekerom osv. Invitere hele storfamilien til middager og selskapeligheter og være samlingspunktet for store og små. Så derfor blir vi nok her til vi blir så gamle at vi ikke klarer holde det vedlike lenger...

Skrevet

Skal flytte til ny leilighet neste mnd., der er planen at vi skal være til lillegutt er ferdig med ihvertfall 7. klasse. Skal begynne i 1. neste år.

Blir 4. leligheten på 5,5 år. Klar for å slå meg litt mer til ro nå :)

Skrevet

Vi bor på loftet til svigermor (det er egen leilighet), men jeg håper da inderlig ikke at det er her vi skal bo for alltid. Hi hi hi.

Vi kommer nok til å flytte en gang til. Jeg bor 45 min unna jobben min, og det er litt for langt. Nå håper vi å finne oss noe nærmere den. Så krysser vi fingrene for at jeg ikke må flytte lang bort i 1,5 år for nødvendig erfaring til jobben. Er jeg heldig så får jeg den erfaringen der jeg jobber nå. Det får vi vite rundt jul. Dersom jeg kan få godkjent erfaringen her så finner vi tomt og bygger med det samme =)

Skrevet

Vi har bodd på loftet i seks uker. Vi har bodd i en annen by før det i syv år.

Skrevet

Her har vi bodd i strax 8 år og har ingen planer om å flytte riktig enda.

Skrevet

Vi har bodd her i 6 år, og her vil vi bli gamle og grå.

Huset er ikke spesielt stort eller fint, men beliggenheten er helt fantastisk.

Huset kan vi gjøre noe med. Gjør litt sånn pø om pø, og blir vel ferdig en gang :-)

Har man en dårlig tomt, er det jo vaskelig å gjøre noe med den.

Så her blir vi!! :-)

Skrevet

Kjøpte huset for 2 år siden og flyttet inn for 1 1/2 år siden etter å ha pusset opp. Men samboern har ei tomt en annen plass ca 10 min herfra, som vi gjerne vil bygge på etter hvert. Jeg syns det blir litt trangt å bo her hvis vi skal ha flere enn 2 barn(ingen lagringsplass og små soverom). Men så langt har vi 1 barn og har tenkt å bo her i noen år til.

Skrevet

Her har vi bodd i 4 år..

Og her skal vi bo for alltid :) Trives KJEMPE godt!

Godt miljø, sentralt, gode naboer og kort vei til familier på begge sider :)

Skrevet

Vi fant drømmehuset og flyttet inn for 9 mnd siden, her blir vi. :o)

Skrevet

Har bodd mange steder som voksen, og holder på i disse dager å kjøpe bolig for 3.gang. Her har vi bodd i 4 år.

Vet ikke om vi skal bo i vår nye bolig til evig tid.

Skrevet

Me bygde nytt hus i 2006,men eg mistrivst her....håper på å få mannen til å bygge eit hus i eit byggefelt,men i samme bygd som me bur i.

Skrevet

Vi har bodd i det huset vi bor i nå i tre år. Det blir nok ikke det huset vi blir gamle i, kommer til å flytte én gang til om 2-5 år og det blir det endelige huset. Vi har bare eid to boliger, denne inkludert, den forrige var en leilighet (den første vi kjøpte sammen) og der bodde vi i 7 år. Jeg synes kjøp, salg, flytting og oppussing er stressende og ikke noe jeg vil drive med som hobby. Jeg er mer opptatt av å finne noe vi kan ha i flere år, som tilfredsstiller alle kravene våre.

Skrevet

Har bodd her i 6 dager! Planen er at her skal vi bli til vi blir gamle. Dette er vårt tredje felles hjem; først bodde vi i en ettroms et par år, så en leilighet i 6 år. Nå bor vi i hus. Eller, det er vel mer en rønne da, men det blir bra etterhvert!

Dersom atte, hvisom atte vi har kjempegod råd om 10 år kan det godt hende vi kjøper et større og nyere hus, men det er vel ikke så veldig sannsynlig. Og da må det bli i samme område.

Skrevet

Bodd her i 6 år,men driver og ser etter noe annet,men stresser ikke med det..

Bare følger med..

Kan sikkert flytte alt fra 1 mnd -2 år,for å si det slik..

Men skal bo i samme kommune da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...