~ Kali ~ Skrevet 8. august 2010 Forfatter #26 Skrevet 8. august 2010 Jeg fikk en merkelig blødning/mensen etter pilleslutt. Først var det litt blod i to dager, så opphold en dag, også kom det brunt blod/utflod i 3 dager. De to siste dagene var den også klumpete :/ nå har jeg min andre mens og den begynte tregt. Hadde først bare litt blod, så kom det litt mer. Og idag kom det masse! Er litt stuss på dette, men skal til jordmor i morgen å snakke med henne
gladmamma<3 Skrevet 8. august 2010 #27 Skrevet 8. august 2010 hm....legen min kunne fortelle meg at etter pilleslutt brukte kroppen mye arbeid på å bli kvitt stoffer som ikke høre til (altså ppillene) .....har selv fått sånne "rareting" ut hehe...men det er kroppens måte å få ut avfallstoffer på....nå er ikke jeg lege, men legen min sa så til meg syklusen kan være helt herpa etter pilleslutt...men det går seg til... om du lurer om du har hatt en SA...så ville du mest sannsynlig merket det....det gjør vondt siden livmoren driver å tømmer seg....helt annen form for smerte enn mensensmerter...merkelig! har selv hatt to aborter...utstøtingen skjer på samme måte...
Dukkehuset Skrevet 8. august 2010 #28 Skrevet 8. august 2010 Jeg pleier å blø mellom brettene hvis jeg tar 7 dagers pause. Men det er sjelden jeg gidder å ta pause mellom egentlig... Så nå er det tre-fire dager siden jeg sluttet på pillen.. Fikk mensen i morges. Men blør ikke særlig mye. Men er jo bare første dag.. Bare lurte i forhold til EL. Hvis det er mensen skal jeg ha EL ca. 19. aug. Men hvis det ikke er mensen har jeg ikke peiling...
gladmamma<3 Skrevet 8. august 2010 #29 Skrevet 8. august 2010 hehe...rekner med at det er mensen som har ankommet spørs jo hvor lang syklus du har med tanken på EL, men det finner du fort ut av prøv el tester da? da vet du når du har EL i hvertfall
Dukkehuset Skrevet 8. august 2010 #30 Skrevet 8. august 2010 Tok faktisk en EL-test i forgårs... Den var negativ.. Det som er så merkelig med tanke på om det er mensen.. Man får jo ikke EL når man går på pillen, så hvis jeg ikke har hatt EL mellom pilleslutt (tre-fire dager siden) og blødning i dag kan det jo være som du sa... At kroppen prøver å kvitte seg med avfallsstoffer eller at det er mellombruddsblødning... Eller mensen... Hvem vet, nå er jeg forvirra ;-)
gladmamma<3 Skrevet 8. august 2010 #31 Skrevet 8. august 2010 men du får jo ikke positiv el test ved mensen....med mindre du er gravid....ppillen gjør at det hemmer eggløsningen....og gir forandringer i livmorslimhinnen som forhindrer graviditet...såeh...hm... prøv å ta noen el test sånn "midt i" syklussen for å finne den...?! du har på en måte hatt el ca 2uker før mensen....men den har som sakt blitt "hemmet" av ppillene...bohj...jeg er dårlig på å forklare sorry...
Hera1 Skrevet 8. august 2010 #32 Skrevet 8. august 2010 Den første blødningen er jo den samme som du ville tatt om du hadde tatt sukkerpillene, og da vet jo ikke kroppen din enda at du har sluttet på p-pillene. Derfor er det bare den vanlige p-pillemensen som kommer.
~ Kali ~ Skrevet 8. august 2010 Forfatter #33 Skrevet 8. august 2010 har hørt at ikke alle merker SA om det er tidlig SA. Men jeg tror jo ikke jeg har hatt det, det hadde nå vært utrolig merkelig, syns nå jeg da bare syns mensen eller hva det nå var, var utrolig merkelig hvertfall når jeg ser på denne som er helt rød. var litt rosa i begynnelsen, men det er vel normalt. Har litt kort hukommelse så jeg husker ikke de menstruasjonene jeg hadde da jeg gikk på pillen og før pillen.. men men
~ Kali ~ Skrevet 9. august 2010 Forfatter #34 Skrevet 9. august 2010 I dag har jeg vært hos jordmora, og nå kjenner jeg at jeg er helt rolig. Den merkelige blødningen forrige mnd mente hun var kroppen sin måte å kvitte seg med pillerester, og hun mente også at jeg nå har kommet inn i normal syklus. Hun syntes det var bra at jeg hadde kommet inn i normal syklus så fort og vi fant også ut at syklusen min fortsatt er på 28 dager som jeg alltid har hatt, og det er jeg evig glad for! Nå ser jeg frem til tr er reist og ny pp. Skal bare ta det med ro og prøve å ikke tenke på at vi skal lage baby. Har jo nok å henge tankene i med en spretten liten jente på snart 4, to kaniner, et marsvin og hundepass. Så nå satser jeg på at det går bedre denne gang og at jeg ikke leter etter symptomer før det er nødvendig Håper det sitter en spire i mange av oss neste mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå