Gå til innhold

Dyrebutikken gjorde en feil, og nå har jeg ett problem..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte forrige lørdag to marsvin, ga beskjed om å ha to HANNER, og fikk beskjed om at de tre som sto ilag var hanner, sjekket ikke der på kjønn, da jeg ikke har hatt marsvin før.

Men så etter noen dager, oppdaget jeg at den ene stadig var å "ridde" på den andre...og da måtte jeg jo bare se litt, og de er jo HELT forskjellig, fikk i dag ei annen til å se på de (hun har ikke hatt marsvin før, men er "inne" på andre smådyr) og hun mente helt klart at det var to forskjellige kjønn på marsvinene.

De sa at de var søsken, så da blir det jo ett problem, for vil jo ikke ha noe innavl.

Hva gjør jeg nå da? Bor 1 time kjøring fra dyrebutikken.

Ta kontakt med dyrlegen å få de sjekket 100 % ?

Skrevet

Hadde reist tilbake til butikker du kjøpte de på og forlangt pengene tilbake. Blir ekstra utlegg på dyrlegebesøk for å få bekreftet noe dere allerede har funnet ut av.

Skrevet

Ring dyrebutikken å hør hva de sier om saken:)

Trenger ikke å dra til vetrinær for skjekk. De som jobber på dyrebutikk skal vite forskjell på kjønn de også..:) Ellers er de ikke kvalifisert til å jobbe dær.

Skrevet

Hi her.

Grunnen til at jeg tenkte veterinær var at de holder til ca 10-15 fra oss, og slipper da å kjøre så langt. Var nok ikke så smart likevel å dra til en annen by for å kjøpe marsvin.

De tar ikke betaling bare for å sjekke kjønn..!

Skrevet

Du kan også kastrere hannmarsvinet, da er problemet løst. :) Evt kreve prisavslag fra dyrebutikken hvis du kan bevise at du ba om to av samme kjønn.

Skrevet

Viss dyrlegen ikke tar betalt for det, så gjør du det først. Og viser det seg at det er to ulike kjønn så ringer du dyrebutikken og klager. Enten skal du ha prisavslag eller bytte den ene.

Men så det er sagt, hankjønn kan gjerne ri litt på hvem/hva som helst i mangel på bedre valg ;)

Skrevet

Det er i det hele tatt veldig skummelt å stole på dyrebutikken når det gjelder kjønn på sånne dyr. Butikken får dem inn når de er små, og da er det nesten umulig å se forskjell på kjønnene. Så det er stor sannsynliget for at dyrebutikken har tatt feil her.

Skrevet

Dyrebutikken kan ta feil. Jeg opplevde det da kaninene mine gikk fra å være to til å bli 7....Heldigvis tok de tilbake en og kjøpte ungene av meg.

Ring dyrebutikken å hør med dem.

Skrevet

jeg skulle ha en hannrotte en gang, en uke senere hadde jeg 10 små rotteunger i buret. hadde altså fått en gravid rotte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...