2010 Mammaen Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Har problemer med at gutten vår ikke vil ha mat/ta puppen. Han blir sint og begynner å gråte når jeg legger han til (han gråter nesten aldri ellers). Det kan ofte gå mange timer mellom måltidene på dagen (5 timer). Om natten derimot vil han oftest ha annenhver time og virker kjempesulten, men spiser da ikke mye om gangen. I går prøvde jeg å gi han litt flaske med mm som jeg pumpet (jeg har mer enn nok melk) og da ville han ha flasken - samme skjedde i dag. Han illskrek til puppen, men ville ha flasken og drakk ca 70 ml (fikk ikke mer). Han har ikke fått flaske siden han var ca 3-4 uker og nå er han 11 uker. Hva skjer og hva skal jeg gjøre? Har noen opplevd det samme? Jeg har inntrykk av at vekten ikke har gått så fint opp som den gjorde tidligere, men han har masse våte bleier og ikke noe problem med avføringen. Skal ta meg en tur på helsestasjonen og veie tror jeg, og neste uke er det 3 mnds. kontroll så vil ta det opp med helsesøster da.
second_time Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Legger du han anderledes når du gir han mm med flaske? Det kan være at han har et eller annet ubehag ved å ligge i "ammestilling" på dagtid, men at han ligger anderledes på natten og når du gir han med flaske? Ubehag kan være alt fra øreverk til muskelatur som ikke er strukket ut enda. Bør ta dette opp med helsestasjon. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå