Gå til innhold

MOTIVASJONSTRÅD - treningsglede!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, jeg tenker som så at det er jo flere av oss her inne som kanskje kunne ha godt av å koble ut litt innimellom, fra alle tankene om baby, el, IKM osv :) Og ikke minst kanskje ha godt av å komme oss bort fra datamaskina, og ut og bruke kroppen litt?

Jeg er vel ikke den eneste som hører at joggeskoene roper på meg fra gangen "skal vi ikke ut en tur a?". :)

For meg så handler det ikke (bare) om å bli kvitt de ekstra kiloene, men om å få kroppen i form til et svangerskap (eller to?) til. Jeg la på meg 25 kilo sist og etter snart et år er det fortsatt 10 kg i pluss... Dessuten skal jeg snart begynne i ny jobb som er delvis fysisk krevende (tunge løft) og delvis stillesittende (bilkjøring og sitte på sentralbord), og det sier seg selv at da trenger jeg å bygge opp kroppen min litt så den ikke faller helt sammen innen jeg er 40... Fyllte 30 nå i våres, og om jeg skal ha 2-3 barn til før jeg er 40...

Så derfor tenkte jeg vi kunne starte opp en liten tråd hvor vi kan motivere hverandre, hvor man kan si: JEG HAR TRENT I DAG. 20 minutter rask gange i nærområdet eller 2 timer på tredemølla, det har ingen ting å si! Så lenge man kommer seg opp og ut, og så den fantastiske følelsen når man kommer hjem igjen, endorfiner er nydelige :)

Så kom igjen jenter! Hvem har trent i dag?

Hilsen en ganske så daff sofagris som trenger litt MOTIVASJON :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeinitativ:-) Tror jeg skal hive meg på denne tråden. Hadde faktisk tenkt meg avgårde en tur i bil, men jeg skal jaggu med ta sykkelen fatt;-)) Kommer tilbake senere i dag med oppdatering på hvor lenge turen varte:-)) Kan det være lurt å skrive dato og så kopierer vi andre siste innlegg og sånn?? Ala sånn som på ikm listene??

Skrevet

Jeg har ikke vært ute idag, siden vi nettopp har komt oss ut av sengen her i huset, men igår gikk vi ned i sentrum og handlet. Bor vel 1 1/2 til 2 km unna sentrum. Og dagen før der gikk vi lang tur på kveldstid med lille jenten min i vognen. Da gikk vi litt overalt :)

Idag tenkte jeg også å gå meg en tur, eller kanskje sykle? :) gir en oppdatering senere :)

Skrevet

Så flott at folk vil være med :D

I går gikk jeg opp og ned til treningssenteret (tar ca 1 time til sammen, og oppoverbakker hjemover), meldte meg inn og løp på tredemølla i 20 min.

I dag skal familien på tur i skogen, bare venter på at sambo skal få sovet og spist nok til å ha energi. Da tar han Veslefrøkna på ryggen i bæresele og så går vi opp på en topp bak huset her, tar ca 1,5 kanskje til sammen :)

Skrevet

Jeg har gått 10,79 km på 1 time og 52 minutter i dag.

Skrevet

Så flinke dere er!!

Jeg skulle absolutt ha sparket meg selv i rompen litt å trent, men det er slett ikke lett :(

I går vasket jeg huset (det er jo litt trening i seg selv hehehe) og så gikk jeg tur i ca 1,5 time. =)

Får prøve å bli litt flinkere...

Skrevet

Petrine: Husvask og 1,5 time tur er jo kjempeflott! Det viktigste er å bevege litt på seg!

Skrevet

Ja det er det :) Men når det er sagt var dagen i går en god "treningsdag" hehe. Men i hverdagen blir det ikke mye. Jeg har en aktiv jobb da, der sitter jeg ikke stille annet enn i pausen. Så da er jeg på bena i 7,5 time =) Rimelig sliten når jeg kommer hjem da ja. Så jeg er nok litt flink også da :o)

Skrevet

Det er jo superbra!!

Skrevet

Jeg har syklet 20 km (på 50 min) og trent litt mage :)

Skrevet

Så flott at det er laget en tråd om dette! Jeg okkuperte nemlig IKM-tråden med alt treningspreiket mitt. He he.

Jeg har gått i 45 min (i hurtig gange, vet ikke hvor langt det er). En god treningsøkt, fikk både høy puls og ble svett. Kan ikke jogge, da jeg har hatt betennelse i knærne.

Skrevet

Har syklet i dag i bedagelig tempo sammen med barna i ca 30 min, ikke akkurat effektiv trening, men det ble nå bedre enn at vi tok bilen:-) Får komme tilbake sterkere en annen dag:-)

Skrevet

Jeg har nå gått en aldri så liten tur med min sambo og min lille prinsesse :) det gjore godt og kjenner det i beina. Kan ha noe med at jeg ikke har skikkelige joggesko, har bare skatesko :P men de funker likevel :)

Er skikkelig varmt ute idag så jeg svettet også, så skal ha meg en velfortjent og kald dusj ! Skal heller ikke se vekk ifra at det blir en liten tur senere også, eller en treningsøkt på trimsykkelen jeg lånte av broren min;)

Skrevet

Jeg har trent i dag!

Først litt mage og så min første spinningtime på 2 år... klarte å følge med hele timen, woho!

Skrevet

Jeg slenger meg på denne tråden. Ikke det at jeg er så flink.. men jeg vil!

Jeg er en sånn som er flink til å begynne, flink til å planlegge og er flink å "tenke" sunt. Men jeg sliter stort med å sette det til livs i hverdagen :(

Noen tips?? Jeg var begynt å komme i gang med bra og mye mat og turer hver dag, gikk ned 8 kg til sammen med de 2 kg jeg la på meg i jula :P Men så begynte jeg i jobb (var arbeidsledig) og sprang på jobb hele dagen, glemte å spise, så nå er jeg akkurat der jeg var for ett år siden...minus noen kiloer da. Jeg går nemlig ikke ned et gram dersom jeg ikke spiser. Må helst spise MYE :-| Men det hjelper lite når en ikke har matlyst.......og jeg har ikke hatt matlyst nå siden jeg begynte i den jobben, som bare var midlertidig b.t.w, og det var i april!

Har vel en 15 kg som burde vært borte, men 10 kg er egentlig mer enn nok..har ikke kropp til å være slank. Muskler både her og der....*mumle*mumle*

Eeeh..ja.. Hjelp?! Noen som har noen gode tips til meg? Nå som bryllupet mitt er overstått er det på tide å ordne opp i matvaner og treningsvaner. Må jo ha gode vaner å gi videre til evt. barn!! :)

Skrevet

Så bra med motivasjonstråd:) Jeg har vært på ukas første spinningtime i dag.. Håper på 2-3 til innen søndag. Har spist på meg litt i ferien og nå vil jeg komme i superform til en gravidiet! :)

Skrevet

For en flott tråd!

Her finner jeg både treningsglede og motivasjon:)

Jeg er ikke den personen som liker å trene på treningsenter, men jeg har en hund som drar meg ut av sofan, flaks for meg..

Idag har vi vært på blåbær tur, ikke særlig anstrengende, men jeg fikk rørt meg i allefall!

Syns dere er flinke til å være i aktivitet damer!

*treningslyst kom til meeg!!*

Skrevet

Hei hei!

Kanskje jeg skal være med her, man trenger vel ikke å være så superflinke hele tiden, men litt flink hver dag, så går man ikke for fort lei! Flinke folk her inne til både å gå tur og sykle! Tenkte jeg skulle begynne å svømme på kveldstid når gubben kommer hjem fra turnus. Er veldig glad i det, og er kjempegod trening.

Har akkurat begynt å jobbe, går jo kilometervis når jeg er på jobb (har nettopp blitt ferdig med permisjon) + gikk tur med vognen på butikken. Spiser sunt, husker ikke sist jeg spiste snop, spiste i ferien, begynner å bli en måned siden. Har gått ned fra 82 til 78 kg siden da, målet mitt er 69. Håper å ha nådd det innen desember, da vi muligens begynner på nr 2 da. Sier ikke neitakk om jeg greier å gå ned mer! :-)

Avslutter kvelden med en omgang 30 day shred!

Skrevet

Så flinke alle er da :)

Jeg vil også hive meg på her, og prøve å få litt motivasjon nå etter ferien :)

Er ikke alltid like lett å komme i gang, men det er godt å kunne få og gi litt motivasjon da :)

Var min første dag på jobb i dag, så da ble det jo litt bevegelse igjen ;)

Og i morra skal jeg på trening, så kommer tilbake igjen da :)

Skrevet

vaskedama med liten gutt: man trenger absolutt ikke være flink hele tida! men om man får bevegd litt på seg hver dag så gir det så bra utslag :)

Jeg er sykepleier og pleide jo også å traske milevis hver dag, men så ble jeg gravid med bekkenløsning, og da var de 20 (!) min i delvis oppoverbakke fra bussen sykt tungt, så ble jo til slutt sykemeldt i 3 mnd... så kiloene kom jo på kjapt da! Nå har jeg fått meg ny jobb som ikke er like aktiv, men det gjør vel også at jeg evt klarer å holde meg i jobb lengre hvis jeg skulle få bekkenløsning igjen! Er endel tunge løft i jobben min, men de skal jeg klare å komme meg unna.

Skrevet

Ja er greit å komme seg igang og gjøre små ting hver dag! Var et veldig flinkt treningsstudio menneske før.. Men har ikke den samme interessen nå lenger. Men begynner å gå ned, sakte men sikkert, og det hjelper ekstra på motivasjonen! Blir stadig fristet med snop, men tenker på en ny deilig liten baby, og det er egentlig motivasjon nok for meg, vil ikke starte en ny graviditet med samme antall kg som når jeg var høygravid!

Skrevet

Er utrolig nok blitt støl etter gåturen i går og har vondt under beina, så det ble treningspause i dag. Men jeg har tatt fram rockeringen min og kjørte på med effektive 10 minutter mens jeg så på Paradise Hotel. Etter reklamepausen er over, skal jeg ta 10 nye minutter. Så håper jeg formen tilsier ny gåtur i morgen kveld. :-)

Skrevet

Jeg har vært på ikea i dag så det var jo i grunn en treningsøkt i seg selv det :P

Ellers var jeg på spinning på lørdag og styrketrening i går kombinert med lang gåtur både før og etterpå .

Har skippertak i disse dager skal sprade i bikini om halvannen uke så trenger å miste noen kg før den tid, helst de jeg la på meg fra mai til nå som utgjør 5 kg, mista forøvrig et kg bare fra lørdag til i går, så noe håp er det da :P

Drikker shakes 3 ganger om dagen og så spiser jeg normal middag sånn for skippertakens del, ikke å anbefale, men trenger sårt å miste ganske mange kg så dette er en kickstart :)

I morgen står styrketrening på programmet før jobb.

Skrevet

Dro med jentungen på rask gåtur i dag, tre kvarter. En god tur!

Skrevet

Idag har jeg trent to ganger, en på morgen og en gang nå før Grey's. Først en time på tredemølla så en halv time gåtur i skogen.

Får vel trene litt i morgen også. Snart er det tilbake på jobb og da får jeg ikke like mye tid til å trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...