Dukkehuset Skrevet 8. august 2010 #1 Skrevet 8. august 2010 Vi har bestemt oss for å starte familie. Så da sluttet jeg på pillen for noen dager siden og i dag kom mensen.. Har begynt å ta folinsyre... Andre vitaminer/mineraler som er lure å ta? Andre som akkurat har bestemt seg?
Hera1 Skrevet 8. august 2010 #2 Skrevet 8. august 2010 Ja, det vil si: Sluttet på p-pillene i slutten av juni, og begynte på folsyre og omega3. Har altså prøvd litt den siste måneden, men det er vanskelig når man ikke vet om kroppen har kommet igang igjen, når man har eggløsning osv. I dag fikk jeg mensen, så nå vet jeg at kroppen er i gjenge igjen etter å ha brukt p-piller de siste 5 årene. Lykke til!
~ Kali ~ Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 Jeg sluttet også på pillen i juni, og fikk en merkelig blødning i juli. Men nå er den "normale" mensen min tilbake, så nå vet jeg at jeg har kommet inn på sporet igjen, så nå skal vi begynne å prøve på alvor denne mnd gleder meg til tr er borte Lykke til
Dukkehuset Skrevet 8. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2010 Jeg har brukt forskjellige typer prevensjon de siste 8 årene... P-piller, minipiller, p-sprøyte og p-ring. Eneste jeg egentlig var fornøyd med var p-piller. Minipillen var helt grusom, hadde "mensen" nesten sammenhengende i ca. 1 år når jeg brukte dem. Har brukt omega3 noen år nå, er ikke så flink å spise fet fisk... Men har akkurat begynt på krillolje.. Så at det ikke var noe dokumentasjon ifht graviditet på dette så må vel kanskje bytte til omega3 fra fisk.. Lykke til til dere begge... Dere får holde meg oppdatert :-)
enil85 Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Jeg har også sluttet på pillen nå, etter at jeg plutselig fikk mensen forrige uke halveis utti et brett. synes det var rart i seg selv å få mensen når jeg tok pillen, har aldri gjort det før. Har også vært generelt uvel med magevondt, kvalme, hetetokter osv... Først tenkte jeg kanskje at jeg var gravid, men første test var negativ, så skal prøve igjen om noen dager. Sluttet på pille i tilfelle jeg var gravid, men om testen fortsetter å være negativ skal jeg bare fortsette å ikke ta den, og la naturen gå sin gang! Spennende!!!
Dukkehuset Skrevet 9. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2010 Masse lykke til til deg :-) Du må holde meg oppdatert...
Gjest Skrevet 9. august 2010 #7 Skrevet 9. august 2010 Sluttet på minipillen i slutten av juni. Er idag ferdig med min 2. normale mens og har forventet el den 20. aug, så da skal vi bare kjøre på Startet på foltat i forrige uke. Lykke til alle sammen:)
enil85 Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Negativ test på mandag og i dag, så da er det vel neppe en liten spire på gang... Er litt lei meg, men men, sånn er det vel som oftest. Da blir det ikke noe mer pille på meg på en stund, og så får vi se om naturen går sin gang. Lykke til til alle dere andre som prøver!
enil85 Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 Må også bare legge til at jeg har begynte å ta folat og omega3. Og har nå gått en hel uke uten å snuse, noe som er kjempetøft, for jeg har nemmelig hatt den stygge uvanen i mange år, og fort en boks om dagen... Så synes faktisk at jeg fortjener å bli fort gravid! hehe
Izabelle Skrevet 11. august 2010 #10 Skrevet 11. august 2010 Sluttet med den for en uke siden, men var litt tilfeldig. Må si at jeg syntes det var herlig å være kvitt Mercilon for en stund, har vært så utrolig plaget meg magen og hodepine:( Føler meg i veldig bra form nå, trener fem dager i uka og håper å kunne fortsette med det hvis jeg blir gravid.
~ Kali ~ Skrevet 11. august 2010 #11 Skrevet 11. august 2010 enil85: snuser du også? har snust i over 3 år nå, prøver å slutte, men får jo abstinenser når jeg går for lenge uten.. men nå SKAL jeg slutte er på siste boksen min nå, klarer ikke helt å ta farvel med min kjære General. Men hvis jeg får en liten baby ut av det så er det jo verdt det! Hvis jeg ikke blir gravid fort, så blir jeg nesten litt sint siden jeg er så glad i snus hehe. Du er kjempeflink som har klart en hel uke! Jeg gikk en dag uten snus og da gikk jeg nesten på veggene her hjemme, så sprang til butikken og kjøpte meg en ny boks :/ Lykke til videre
enil85 Skrevet 18. august 2010 #12 Skrevet 18. august 2010 Lene89: Jeg har ikke snuset på over to uker nå, med unntak av forrige helg, hvor jeg gav meg selv lov fordi jeg var på ferie. Men er ikke noe vanskelig om man bare ønsker det. Skal innrømme at jeg har hatt litt problemer noen dager, men man må bare prøve å holde ut. Går mye i drops om dagen, Dunkersalt er å anbefale! Men om du vil ha baby, så er det verdt å slutte å snuse for å si det sånn, tenk på helsa til babyen og helsa di! Og ikke minst alle pengene vi sparer på å ikke snuse, som kan gå til babyen! Lykke til
enil85 Skrevet 18. august 2010 #13 Skrevet 18. august 2010 Har forresten akkurat hatt min første eggløsning siden jeg slutta på ppillen, har hatt mer menslignende smerter nå enn jeg har gjort tidligere. Har hatt sex, men er vel ikke helt overbevist om at det kommer til å skje noe nå... Men spennende å følge litt med forde, en veit jo aldri! noen flere som har merket den første eggløsningen? eller fått første mens ennå? Må innrømme at jeg er litt spent på første mens, lenge siden jeg har hatt en "normal" mens.
Dukkehuset Skrevet 18. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 18. august 2010 Har 25 dagers syklus (hadde ihvertfall det før jeg begynte på pillen), så ifølge mine beregninger skulle jeg hatt eggløsning i morgen, men tror den var i går (mensenlignende smerter). Så da har jeg mulig en 23 dagers syklus. Men jeg sluttet på pillen for ca tre uker siden så det er jo mulig at kroppen bare tuller seg litt... Jeg fikk jo "mensen" rett etter jeg sluttet på pillen, men det er jo sikkert mest sannsynlig en mellombruddsblødning. Sluttet midt i et brett..
charlotte,b Skrevet 18. august 2010 #15 Skrevet 18. august 2010 Vi bestemte oss i sommer så jeg sluttet på pillen i juli, men midt i brettet - så usikker på når jeg hadde/har eggløsning, da jeg ikke har fått mensen siden! Venter i spenning - dette er vår femte gang. 1 spontan abort 2 prins 3 prinsesse 4 - ingen resultat og nå vår femte gang - håper på et nytt lite under!
Dukkehuset Skrevet 18. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 18. august 2010 Håper det ikke tar så lang tid før et nytt lite under sitter :-) Jeg har aldri vært gravid før, så jeg er litt spent på hva jeg kan vente meg, hvor lang tid det tar før jeg blir gravid, om jeg blir kvalm i nå mnd... osv. Spennende :-)
enil85 Skrevet 30. august 2010 #17 Skrevet 30. august 2010 Ja, i dag skal egentlig første mens komme etter endt ppille mnd. Det er ikke sikkert da, men har tatt utgangspunkt i 28 dagers syklus. Tror ikke jeg er gravid nå, føles som om mensen er rett rundt hjørnet, men spennende å følge med alt sammen! Hvordan går det med dere andre??
enil85 Skrevet 30. august 2010 #18 Skrevet 30. august 2010 Ja, i dag skal egentlig første mens komme etter endt ppille mnd. Det er ikke sikkert da, men har tatt utgangspunkt i 28 dagers syklus. Tror ikke jeg er gravid nå, føles som om mensen er rett rundt hjørnet, men spennende å følge med alt sammen! Hvordan går det med dere andre??
Gjest [email protected] Skrevet 30. august 2010 #19 Skrevet 30. august 2010 Slutta på pilla nå og krysser fingrene for at jeg ikke får en ustabil syklus.
Mornado Skrevet 30. august 2010 #20 Skrevet 30. august 2010 Jøss, jeg synes det er mange her inne som nettopp har slutta på p-pilla. Jeg slutta i midten av juli, og har fortsatt ikke fått mensen (bortsett fra normal blødning etter endt brett da selvfølgelig). Jeg er ikke gravid, så her er det syklusen min som prøver å være litt gøyal. Håper på å få jordbærdagene snart, så skal vi starte å prøve om et par uker. Kan ikke prøve før det pga medisinering som ikke bør tas ved en eventuell graviditet. Spennende blir det i alle fall, så får vi håpe at eggløsningen blir stabil for oss alle Mener og huske at jeg hadde en 27-32 dagers syklus før jeg startet på pilla for ca 5 år siden, så gjenstår det å se
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 30. august 2010 #21 Skrevet 30. august 2010 Har ikke gått på pille siden jeg fikk datteren min, har bare safet med å hoppe av i svingen. Men nå blir det prøving sånn fra nå av, akkurat ferdig med tanta!!! Kjekt å være en god gjeng da
Litenspire :D Skrevet 30. august 2010 #22 Skrevet 30. august 2010 Jeg sluttet på pillen i Mai, og skal begynne å prøve nå. Venter bare på at tr reiser igjen. Tr kom faktisk en uke for sent denne gangen, så jeg har igrunn gått rundt og trodd jeg var gravid. Men håper at det blir en liten en på oss snart
Lisse_01 Skrevet 30. august 2010 #23 Skrevet 30. august 2010 Sluttet på pillen i April. Forsatt ikke gravid desverre, men håper det skjer snart. Mensen har ikke stabilisert seg helt ennå. Etter pilleslutt tok det 36 dager før jeg fikk mensen igjen. OG siste mens nå kom etter 21 dager. Så merkelig. Hadde MYE hodepine etter pilleslutt og hetetokter. Håper du slipper det. Ellers gjelder det vel å spise sundt og ta folsyre
LC87 Skrevet 30. august 2010 #24 Skrevet 30. august 2010 Sluttet på pillen i mai. Fremdeles ikke ordentlig mens, men jobber med saken. Jeg bruker Bidronninggele og Wild Yam krem 2 ganger pr dag, og akupunktur.
Litenspire :D Skrevet 30. august 2010 #25 Skrevet 30. august 2010 Jeg var nettopp i butikken og kjøpte bidronninggele til meg og sinktabletter til min kjære. Hehehe! Litt utålmodig. Etter skuffelsen da TR kom etter 5 forventningsfulle dager etter ikm skal jeg trappe opp beredskapen denne gangen Vet at vi er inne i 2. pp men like greit å slippe venting lenge. Er så redd for at det kan ta tid når jeg for første gang i mitt liv føler meg klar for barn. Flere av mine venner har prøvd i 1-2 1/2 år, og er så redd for at det kan ta så lang tid med meg også. Har tross alt gått på pillen i litt over 10 år nå...X fingrene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå