Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er blitt avhengig av puppen. Før ammet jeg en gang midt på dagen, og morgen og kveld, og kunne fint kuttet ut den midt på dagen, da mini ikke alltid brydde seg, men valgte å fortsette til etter vi hadde vært på ferie. På ferien ble mini syk, spiste kun pupp, så fikk den når mini ville, om natten og om dagen. Nå er vi kommet hjem, og mini må ha pupp flere ganger om dagen, og en gang om natten. Begynner i bhg denne uken, så må slutte. Er alene med mini. Tar imot alle tips med glede!

Sliter også med søvnen til mini. Før sovnet mini kl syv, og sov til kl syv neste dag (våknet gjerne litt før, og sovnet gjerne litt etter, men sånn ca) og sov en blund midt på dagen fra ca kl tolv. Helt fin bhg rutine. I dag sov mini til halv ni, og ville sove igjen nå! Ville ikke legge seg før halv ni i går kveld! Hva skal jeg gjøre? Jeg selv begynner på jobb om en uke, og mini begynner i bhg om to dager!!

Mini er 1 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I det korte innlegget klarte du å skrive "mini" hele 10 ganger :o

Skrevet

må bare få si at det er du som er sjefen ikke mini.. ;)

Når mini er i barnehagen vil ikke pupp være noe problem siden den ikke er tilgjengelig i barnehagen..

Soverutinen blir laget på ny i barnehagen. Det ordner seg selv.

Skrevet

Tror også det ordner seg selv, de søte små er tilpassningsdyktige så det tar nok ikke lange tiden før det ornder seg. Når du ammer såpass mye kan du også ta ut ammefri, husk på det!! :)

Synes forøvrig at du hadde akkurat passelig antall "mini" med i innlegget ditt ;o) (hvis det er noe å henge seg opp i)

Skrevet

Det med amming tror jeg vil gå seg til når han er i barnehagen. Men du har rett på 2 timer ammefri.

Selv "sliter" vi litt med at han er oppe lenge og sover lenge. ca 21- 0900.

men regner med at dette fikser seg automatisk når vi må stå opp tidlig.

Det med at du ammer han om natten, om du vil slutte. Så ikke tilby pupp, tilby vann på flaske. Smokk eller ingen ting.

Lykke til

Skrevet

Er det 1 time ammefri per dag? Eller hvordan er det? Begynner i ny jobb, vil ikke gjøre meg upopulær første dag, men ser det kan være tøft å komme til kl åtte når jeg skal amme om morgenen, og levere i bhg. Må en søke om dette eller skjer det automatisk når en bare gir beskjed?

Skrevet

Vet ikke hvor gammel han er, men det gjelder bare frem til han er 1 år. Etter dette må melk fortsatt være en så stor del av næringen at det medisinsk anbefales, og det trengs legeatest for å få det. Det kan være du trenger en bekreftelse av lege uansett.

Skrevet

Så man har bare rett på ammefri fram til ungene er ett år?

Skrevet

Arbeidsmiljøloven

§ 12-8. Ammefri

Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

Greiene er vel at du kanskje må dokumentere at du trenger fri, og at det er vanskeligere etter at ungen er 1 år.

I tilegg vet jeg at det evt er av enrnæringsmessige grunner ikke pga kos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...