Gå til innhold

Diamanten på gifteringen min har falt ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg har selvfølgelig ikke peil på hvor den kan være. Så det igår.Har man noen garanti for dette?. Under to år siden jeg satte den inn

Skrevet

Vil man være "moderne" og spesiell så risikerer man slike ting.

Det er en god grunn til at klassiske gifteringer er glatte gullringer uten steiner. Disse holder seg like fine i hundrevis av år selv med konstant daglig bruk.

Skrevet

Ha ha, snakk om ekte BIM/DIB-svar!

Jeg vil tro at du bør kunne klage, men om gullsmeden gir deg medhold er muligens opp til dem.

Skrevet

Enig med 10:03. Diamantringer er ikke ment for å brukes hele tiden til alt.

Skrevet

De er selv er ansvarlig for å forsikre steinen, ikke han som satte den inn.

Skrevet

Gullsmeden har ikke gjort en god nok jobb hvis steinen faller ut på under to år.

Jeg har et diamantsmykke som er 100 år gammelt, og der holder steinen ennå...

Skrevet

Bullshit!

Sten i et smykke er ikke utsatt for slitasje som en sten i en ring er! Alle som har ringer rmed stener bør levere de inn årlig for sjekk at innfatningen ikke er slitt. Dessverre er det slik at manglende vedlikehold er grunnen til at steiner faller ut, ikke slett arbeid fra gullsmeden.

HI, du blir pent nødt til å kjøpe ny sten til ringen din og ta bedre vare på den i fremtiden!

Skrevet

Har den vært på en finger dag og natt i 100 år?

Skrevet

Dette er en glatt giftering der de har borret et lite hull til diamanten.

Så diamanten er stikker ikke opp av ringen, den sitter ikke utsatt til.

Bruker ringen hver dag selvfølgelig.

Men ingen her som har vært borti dette før tydeligvis, kun meninger;)

Skrevet

Jeg har en giftering med tre små diamanter. Den fikk jeg for ganske nøyaktig 3 år siden, og de sitter fast ennå...

Skrevet

Diamanten er jo likevel ikke en del av den massive ringen. Den er limt inn og limet er selvfølgelig ikke like slitesterkt som gullet eller diamanten.

Den eneste måten du vil kunne få en diamantring like holdbar som en massiv gullring er at du får skåret ut en hel ring av en massiv diamant.

Men akkurat det vil nok ikke særlig mange her i verden ha råd til, om det i det hele tatt lar seg gjøre.

Skrevet

jeg jobber i gullsmed, og jeg tviler på at du vil få det på reklamasjon.. hvis det hadde vært en dårlig jobb ville steinen falt ut fortere enn etter 2 år.. er det ingen klør som holder diamanten? den ligger bare oppi ringen på en måte.?

men når det er sagt, hvis dette er noe gullsmeden har hatt flere problemer med er det godt mulig han eller hun vil fikse det gratis. (men i utgangspunktet tror jeg du må betale for ny diamant)

Skrevet

Takk for svar. Diamanten lå bare oppi ringen. Jeg må bare høre med gullsmeden om det. Det er ikke store diamanten så det kostet ikke mer enn tusenlappen, men kjedelig å måtte betale etter så kort tid.

Skrevet

Jeg fikk en diamantring av mannen min i begynnelsen av forholdet vårt. Etter en liten stund, ca.1 år, falt diamanten ut. Mistet den på skolen og fant den aldri igjen. Dro til gullsmeden hvor ringen ble kjøpt, og de sendte den inn så jeg fikk ny diamant på ringen min:)

Skrevet

Jeg fikk ny diamant gratis fra gullsmeden vår (Thune). Vi kjøpte spennring, og forhørte oss før kjøpet om denne var like sterk som vanlig ring i gull. Vi fikk til svar at den skulle tåle akkurat det samme. 4-5 år etter kjøpet spratt diamanten ut av ringen da vi var på ferie. Den ble ikke funnet igjen heller. Vi var innom gullsmeden for å få fikset den, og da ble ringen reparert kostnadsfritt:-)

Nå spratt diamanten på nytt ut av ringen for et halvt år siden. Denne gangen var vi så heldige at vi fant igjen diamanten. Leverte den inn, og denne gangen ble det bygget en bro i gull under diamanten slik at den ikke kan falle ut igjen. Dette ble også gjort uten at vi måtte betale:)

Super service hos Thune;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...