sajam Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Vår "lillemann" veier nå 12900g og er 75,4cm lang. Han ble 8mnd nå 2.august. Vi er under oppfølging av barnelege siden han sliter så med magen og spiser minimalt, men fremdeles er så stor. Vi venter på en hel haug med prøve svar, de har bl.a snakket om cyste på hjernen, som presser på veksthormon senteret. Er litt frynsete i kantene om dagen kan man trygt si..... Men, tilbake til hoved spørsmålet: er det noen andre som har en ca så stor baby? Barnelegen hadde aldri sett en så stor baby før påsto han.... Dette ble forferdelig rotete og surrete
Zantippe Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Hei! Vi har også en stor gutt, men han er bare seks måneder! Da han var fem måneder veide han 9100 g og var 66 cm lang. Han hadde satt kursen rett ut av vekstkurven sin, noe de stusset litt på på helsestasjonen. Men de gjorde ikke mer utover dette, men må innrømme at jeg har tenkt en del på det etter siste kontrollen. Han skal på ny kontroll om tre uker, og jeg kjenner at han veier en del mer enn de 9100 som ble målt sist. Hva veide deres sønn ved fem måneders alder? Zantippe:)
Gjest Kira06 Skrevet 7. august 2010 #3 Skrevet 7. august 2010 Vi er helt i den andre enden av skalaen, frøkna vår veide bare 7,8 kg når hun var 9 mnd. Hadde faktisk gått ned 100 gr fra 8 mnd kontrollen. Må innrømme at det ikke er noe morsomt det heller, fordi man stresser utrolig med å forsøke og få i henne "nok" mat. Håper dere snart får svar på prøvene, og at det ikke er noe som feiler deres lille. Sender over gode tanker!
Nordlandnøtta Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Hei...Gutten vår var 10.6 kg og 75 cm da han var 7 mnd i juli. Da han var 6 mnd i juni, var han 10 kg og 73 cm lang. Det kan ikke være noe morsomt å få en slik beskjed. Håper det ikke er noe og alt er som det skal være. Sender en tanke til deg )
sajam Skrevet 8. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2010 Da lillemann var ca 5,5mnd veide han 11,3kg og var 72cm lang. Vekstkurven hans har bare skutt rett opp hele veien, han var stor som nyfødt og (4730g og 54cm). Vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste. Prøver og ikke ta sorgene på forskudd, men tankene svirrer selvsagt innom til tider.... Ikke greit og være i den andre enden heller nei. Blir så en føler at en "presser" ungen til og spise. Hadde en sånn periode med yngste søstern til lillemann fra hun var ca 1 år frem til hun var 2,5år. Da løsnet mye, men hun har sine perioder enda (er nå nesten 4år). Takker for gode tanker
Zantippe Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Men din sønn var jo en stor gutt da han ble født, så han vil jo naturligvis være større enn "normalt". Men det er jo ikke gøy å få slike beskjeder likevel, og jeg skjønner veldig godt at du er litt frynsete i kantene om dagen...Men håper alt er bra med gutten deres, nå blir han jo undersøkt godt:) Lykke til:)
Marius og Jonas! Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Lillebror her i huset var 10,6 kg og 74 cm da han var 7 mnd, og det ser ikke ut til å stoppe med det første. Men etter det jeg vet er han frisk og rask. Har iallefall god matlyst og er aktiv, men sover ganske mye. Ingen, hverken lege eller HS, har sagt at han er unormalt stor, så jeg syns ikke du skal bekymre deg over det utsagnet. Men jeg håper legen hans får tatt de nødvendige testene så fort som mulig, så dere får mer klarhet i situasjonen. Krysser fingrene for dere, og sender dere masse positiv energi! =)
Tingeling&guttaboyz Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Skjønner at han har flere søsken, to jenter? Er disse store da, og er du og pappaen lange/store? Har du ammet massse? Jeg har en gutt på 8,5 mnd akkurat veid og målt til 11,3 kg og 78,5cm. Legen trodde vi skulle på ett års kontroll for pluggen båder reiser seg og går langs møbler. Han sa også at han ikke "trodde det var sant". Herregud, så utrolig uprofesjonelt! Samme som jeg syns om barnelegen din! Det er veldig bra at man tar prøver når barnet som du sier, spiser lite og til tross for dette vokser mye. Men unødvendig å legge sten til byrden før blodprøvensvarene er i boks. Gutten min er kjempestor, ja, men både jeg og mannen min er veldig lange, og storebror er lang. Så hos oss er det gener. I tillegg er han veldig kompakt, ikke noe utover vanlig babytjukk:) Jeg ammer fortsatt en del og tror det har endel å si på at han er stor(masse fett i mm). Han har nemlig ikke heller spesielt god matlyst. Ønsker deg lykke til, ser det er noen dager siden HI, så da burde du ha svar på prøvene de nærmeste dagene. Kan du ikke oppdatere oss, så vi andre med store barn kan roe ned også *lykke til*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå