Gå til innhold

isofix i bilen, noen som har peiling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Audi A4 2007 modell..Hvordan kan man finne ut om det er isofix i bilen? Er det lett å se det? Er det standard i nyere biler?

Skal snart kjøpe ny bilstol, og det hadde jo vært kjempe kjekt om man kunne kjøpt en med isofix=)

Skrevet

Det er ikke isofix feste i A4 2007 modell. Det sto ihvertfall ikke på den lista over biler med isofix-feste, og vi kunne ikke finne det i vår bil heller.

men dere kan likevel handle bilstol med isofix om den bilstolen dere absolutt har sett dere ut har dette.

Vi har f.eks en maxicosi cabriofix, og den var med isofix. Den kom ut som best i test, derfor kjøpte vi den stolen. Men den basen som hører med sitter stødig som et fjell, og det er uansett kjempelettvint med den stolen om man kjøper med base.

Skrevet

MAn kan bare kjøpe stol med isofix om den tillegg kan brukes med belter om man ikke har isofix i bilen.

Isofix kan du lett se/kjenne om du tar hånde mellom ryggpute og seteputa i bilen. Det er en kort metallpinne på To stykk skal det være. En på hver side.

Skrevet

Jeg synes de høres veldig rart ut om det ikke er isofix i en så ny Audi.

Jeg tror det har vært mer eller mindre standard på alle vw-modellene siden 2000. (Audi regnes sånn sett som vw)

men det er enkelt å finne ut om du har det.

Dytt hånden din inn mellom sitteputen og ryggstøtten i baksetet. Og dra den bortover. Hvis du finner to "bøyler" inni der har du isofix. :)

Skrevet

Jeg kan garantere at vi ikke har det i vår audi A4 stasjonsvogn, og heller ikke A6. Begge er 2007 modeller. Det er nok mer vanlig på de mest populære familiebilene som er i en litt lavere prisklasse.

Men som sagt vi har maxicosi med isofixfeste til bil, og det er ikke noe problem i det hele tatt, selv vi ikke bruker isofixen.

Skrevet

tror de fleste biler etter 07 har kommet med isofix hvertfall. ingen jeg kjenner som har bil fra før 07 har isofix så tror ikke det har vært stander i de fleste biler fra 2000.

Skrevet

Tusen takk for alle svarene! Da skal jeg sjekke det opp om vi har det i bilen vår. Men det går altså an å kjøpe bilstol me isofix om man ikke har det i bilen? eller misforstod jeg noe her nå?

Skrevet

Ja, det kan man. Men jeg anbefaler å kjøpe basen. Det gjør alt så himla mye mer lettvint.

Skrevet

Det var isofix på vår 2007 modell A4, men det er godt mogleg at det var tilleggsutstyr som me kryssa av for då me bestillte . Eg ser ikkje noko poeng med å kjøpe isofix sete om de ikkje har det i bilen. Einaste må vere om de skal bruke den mykje i andre bilar som har. Er det babysete de skal kjøpe, eller eit større sete? Babyseta kjem som regel i begge utgåver. De bør i allefall ha ein base som kan festast med bilbelte om de ikkje har isofix. Er veldig kjekt å kunne ta babysetet med inn og ut av bilen på ein enkel måte, medan basen står att. Om det er sete nr 2, så ver obs på at isofixseta berre går til 18 kg, medan enkelte som festast med belte går til 25 kg. Difor har me valgt eit utan. Er vel helst ved beltestol at isofix er mest nyttig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...