Netha Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Når skal man normalt starte å få fødselspengene utbetalt?? Hadde termin 8juli, fødte 17juli.. Når vil min første utbetaling være? Slutten av august?? Ikke fått penger siden jeg gikk ut i fødselspermisjon.. Vært på nav å sjekket at alt var i orden for en stund sia, for sist gang mottok jeg ikke foreldrepenger før 3MND ETTER fødsel!!! NAV er umulig å komme igjennom på via mail, å tlf er heller ikke stort bedre... lei av å fly ned dørene der forde de ikke klarer jobben sin.. Vært der utallige ganger for å levere papirer de har rotet bort!!!! Så denne gangen safet jeg med å kopiere opp alt 3-4ganger for å ha klart til de måtte ha det på nytt!!!
Trultetryne Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Jeg fødte 19. november (termin 8. november) og jeg tror jeg fikk første utbetaling rundt 20. november,
mammas skatter <3 Skrevet 8. august 2010 #3 Skrevet 8. august 2010 veit du noe, leste på vg at du har krav på erstatning vist nav roter bort papirene dine. e fikk utbetalt måneden etter e starta me fødselspenga. gikk ut i permisjon 18. november og utbetalt slutten av desember. men da hadde e vært inne i systemet pga sjukemelding og papira va levert 3 mnd før termin.men no skal e ha arbeidsavklaringspenger og dem går d verre med. og alt stopper jo opp fordi dem har ferie.
Gjest Skrevet 8. august 2010 #4 Skrevet 8. august 2010 Når man snakker med NAv så må man være sin egen advokat, det har jeg oppdaget. Min termin var i midten av mai, babyen kom i slutten av april og jeg hadde sendt inn alle nødvendige papirer i mars. Det kom ingen penger i april, og det hadde jeg vel ikke forventet heller. I mai kom det heller ingen penger, så jeg ringte derfor NAV i slutten av Mai og purret på pengene og fikk som svar at NAV Forvaltning skulle ta kontakt med meg. I Begynnelsen av Juni var pengen heller ikke kommet og ingen fra NAV hadde tatt kontakt med meg. Midt oppi alt dette hadde jeg farskapssak som NAV sentralt og NAV lokalt ikke helt klarte å fortelle hverandre om så jeg fikk brev og purringer fra NAV sentralt, mens NAV lokalt sa alt var i orden. Jeg ringte så NAV igjen for å purre på pengene samt klage på deres purring på meg. Klagen min ble skrevet ned og jeg følte virkelig jeg fikk sagt det som måtte sies. Men Pengene kom ikke før i Juli etter jeg hadde ringt nok en gang for å purre på pengene. NAV vet virkelig å ta seg god tid i deres sakbehandling. Jeg gleder meg til denne såkalte overgangen fra sosialen til NAV er ferdig slik at NAV kan bli et godt system.
Netha Skrevet 8. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2010 NAV er ikke helt justert.... det er helt sikkert!! får nok purre på de om jeg ikke får de i slutten av august...Mener dama på NAV sa de ble utbetalt mnd etter... men rart, gå fra 18JUNI uten penger, hvorfor fotsetter man bare ikke å få pengene.. har gått på svangerskapspenger nesten hele veien!!!!??? mye er så uforståelig med NAV! skal i tillegg ha papirer på ukjent far, siden dette er ett donor barn, å ikke bare det, er bare bare... andre gang vi er i gang med det og adopsjonsak! stebarnsadopsjonen tok 2år, å tar vanligvis 6mnd.. å i tillegg var det ingen som opplyste om at jeg hadde rett på underholdningsbidrag inntil adopsjon var i orden.. men fikk greie på det når jentungen var ett år!! nå skal vi søke så fort fødselsattesten kommer:) De burde vært flinkere til å gitt info om rettigheter... men de vil jo helst ikke gi ut penger virker det som!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå