Gå til innhold

Trenger tips og ideer! Skal arrangere overaskelses bursdag til mamma som fyller 50

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjælp! Hva MÅ jeg huske på og hva burde jeg finne på??

Ca. 40 gjester

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjort dette flere ganger med suksess heldigvis.. For meg har det vært viktigst å holde det enklest mulig. F eks leie lokale hvor de har egne folk som vasker dagen etterpå. Hvis ikke, er det viktig å avtale hjelp til dette på forhånd.

Har brukt mye bacalao til middag; ei skål og ei skje hver som sparer mye oppvask.Kjøp inn oppskjært loff og et par smørbokser. Sett frem plastglass, gjerne billig duk fra jysk ( de på 5 meter, kan vaskes og tromles og er like fine etterpå), hør med 4-5 av vennene hennes om de vil lage ei kake hver. Bruk gjerne pappfat til dette. Ha chilinøtter og potetgull til senere.

Gjerne feire et par dager før, slik at overraskelsen blir ekstra stor. På selve dagen har de ofte forventninger til at noe skalskje, mens de blir tatt på senga om du overrasker dem på forhånd.

Viktig å si at det er hysj hysj til de inviterte selvfølgelig..

lykke til!

Skrevet

Gjort dette flere ganger med suksess heldigvis.. For meg har det vært viktigst å holde det enklest mulig. F eks leie lokale hvor de har egne folk som vasker dagen etterpå. Hvis ikke, er det viktig å avtale hjelp til dette på forhånd.

Har brukt mye bacalao til middag; ei skål og ei skje hver som sparer mye oppvask.Kjøp inn oppskjært loff og et par smørbokser. Sett frem plastglass, gjerne billig duk fra jysk ( de på 5 meter, kan vaskes og tromles og er like fine etterpå), hør med 4-5 av vennene hennes om de vil lage ei kake hver. Bruk gjerne pappfat til dette. Ha chilinøtter og potetgull til senere.

Gjerne feire et par dager før, slik at overraskelsen blir ekstra stor. På selve dagen har de ofte forventninger til at noe skalskje, mens de blir tatt på senga om du overrasker dem på forhånd.

Viktig å si at det er hysj hysj til de inviterte selvfølgelig..

lykke til!

Skrevet

Takk for godt svar!!

Har tenkt litt å kommer til å ha lapskaus til middag med drikke. Drikke til resten av kvelden kan de ta med selv.

Skal ta en ringe runde i morra og høre litt på pris på de lokale (irriterende at de ikke har oppført det på hjemmesiden)

Skal Finne noen sanger og kanskje noe underholdning- det må jeg fundere litt til på.

Skal ta en tur på jysk å kjøpe duk, takk for supre tips!

Skrevet

Lapskaus blir nok suksess ja. Det er jo bare kjempegodt. Nå fikk jeg en ny ide til en evt neste gang ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg arrangerte surprise party for min mor da hun ble 60. Vi fikk være i en herlig hage i august mnd. Laget langbord og bestilte smørbrød. Fikk hjelp av gode venner til kaffikoking og kakebaking.

Jeg laget en liten film som ble vist på kvelden - på den ene var det personlige hilsner fra venner, kollegaer, sjefen, slekt osv. Gjett om hun ble overrasket ??? ;)

Så en liten kavalkade av gode minner igjennom året som gikk:)

Det var en fantastisk kveld for henne og oss :)

Skrevet

Jeg har vært med på å arrangere overraskelsesfeiring en gang også, men vi valgte å gjøre det litt annerledes. Vi leide en båt med plass til mange, og la opp til en dagstur på bøljan blå med lunsj, påsmurte baguetter og rundstykker i serviett, halvlitersflasker med brus og Farris, og kaker og kaffe. Vi gikk i land på en holme og hadde en knallflott og minnerik dag. Vi har fått masse tilbakemeldinger på at det var veldig vellykka.

Vi passet også på å ta masse bilder og lagde en fotobok med hilsner fra alle som var med som jubilanten fikk etterpå.

Om du skal ha sanger, så velg enten noen som betyr noe for moren din, eller lag noe selv. Hva med bakgrunnsmusikk til maten som er fra da hun var tenåring? ( mye fin 70 -tallsmusikk :-) )

Om du skal ha plastbestikk så unngå det aller tynneste hvite. Du får tak i noe som er litt mer solid og elegant flere steder ( men akkurat nå står det litt stille...obs, kanskje?)

Pynt til bordene skal du sikkert ha. Hva med å legge lange grener av vintergrønn eføy, om du har tilgang på det, med bilder av moren din, enkelte roser, georginer e.l. i skåler, kubbelys og evt annet småtteri innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...