Gå til innhold

Sulten gutt..hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på straks tre mnd. Har stort sett vært 3-4 timer mellom hver amming siste tiden og ett bryst har vært nok til hvert måltid, men nå den siste uken ber han om mat hver 2. eller så kan det bare gå 1 time mellom hver gang.. holder på å bli gal! Har prøvd å gi han fra begge sider hvis han begynner å gråte (ikke virker mett), men det er ikke lett å forstå seg på. Virker ikke som om det er noe økedøgn heller, da han har holdt på slik en gos stund. Har ikke sååå lyst til å begynne med tillegg om jeg ikke må, men noen som har erfaring kanskje??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iblant føler jeg at gutten min har øke-UKE og ikke økedøgn. Han holder også på i flere dager. Men for å være sikker på at han får nok bør du nok veie ham på helsestasjonen. Har du stresset med noe i det siste som skulle tilsi at du har mindre melk? Jeg merket godt at jeg produserte mindre melk rundt dåpen til lillegutt..... er visstnok helt vanlig.

Skrevet

Han er ikke akkurat noen liten gutt,veide han på torsdagen og er 7 kg. Kan jo være jeg har produsert litt mindre ja..ikke umulig siden jeg har samboer i nordsjøen i to uker om gangen, og vi har bare vært alene hjemme ei uke. Er ganske slitsomt innimelom kan man si.. (ALL respekt til alenemødre sier jeg bare!! ) Kan jo være øke-uke han har..føles sånn her og. Men de skal jo vokse ganske mye i perioder, så er jo ikke sååå rart hvis puppen ikke "henger" med til tider :) Takk for svar forresten :)

Skrevet

jeg ville gitt en flaske mme til kvelden. jeg er alenemor og gutten min ville ha ca en gang i timen fra han var født + kolikk, så jeg fikk ikke slappet av nok til å produsere nok melk. løste seg fint med at han fikk mellon 50-100ml mme til kvelden. da ble ungen roligere og jeg slappet mere av,og dermed produserte jeg nok melk og vi kunne kutte ut flaska på kvelden.

Skrevet

Min baby hadde 2 uker med økedøgn før hun ble tre mnd.

Men bruker din baby smokk?

Enn hvis du pumper deg selv og gir brystmelk fra flaske?

Skrevet

Jeg har hørt at når de blir ca 3 mnd har de en øke-periode, og den kan vare i to uker. Datteren min har også begynt sånn nå, og jeg har lite melk på kvelden. Var jeg deg ville jeg ammet oftere en periode og se an før jeg hadde begynt med mme, for mme kan føre til at melkemengden blir enda mindre...

Skrevet

Ja, det er vel øke-uker for lillegutt og da kanskje. Har prøvd å amme litt oftere i går og i dag, men har hatt nok melk i kveld ser det ut til. Har merket jeg har fått mindre melk nå i det siste, men det er vel ikke så uvanlig. Pappaen er på jobb og har vært alene i snart to uker, så det er sikkert en kombinasjon av øke dager og sliten mamma.

Han bruker smokk når han skal sove, ellers vil han ikke ha den. Sutter på hendene om han har behov for det. Prøver å unngå å gi mme, men har det i skapet om det trengs altså.

Skrevet

Da er han jo i "godt hold", som min gutt også er ;-) Jeg var hjemme tre dager alene med lillegutt + søstra på 8 år for et par måneder siden, og var bæl-sliten etterpå! Tenkte det samme som deg, alenemødre: respekt!!

Jeg har forresten hørt at babyer øker spisinga mye rundt tre måneders alder, samtidig som de fleste mødrene opplever at melkesprengen gir seg, og at noen mødre da begynner med mme fordi de tror de har for lite melk selv om de har nok. Det hjalp i hvertfall meg mye å høre dette.

Det var jo typisk da, at han har øke-uke når mannen din er ute på sjøen, ja ja, du får sove når du har sjansen, søvn hjelper også på produksjonen. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...