Gå til innhold

vil ikke ha morsmelkerstatning... what to do??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fullammes, men har tatt flaske med mme da hun var 2 mnd gammel, nå er hun snart 4 mnd og vil ikke ha det overhodet! Hva kan jeg gjøre for å få henne til å like dette igjen?

Hun skulle hatt litt eksta mat itillegg til min melk på kvelden.. men hun vil ikke ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd ulike typer mme? De smaker veldig forskjellig! Eller er det at hun ikke vil suge på flaska uansett?

Skrevet

Hvis hun hadde vært sulten, så hadde hun vel tatt flaska?

Skrevet

har du malt oppi?

Dersom du ikke har det, prøv det.. den gjør melken søtlig i tilegg blir det lettere å fordøye..

Skrevet

Ok, føler bare jeg MÅ svare på denne... Kunne ha vært meg som skrev dette i går formiddag!

Prøvde litt flaske for noen mnd siden, det gikk ok. Så har vi liksom glemt det frem til vi altså skulle ha barnevakt, mamma skulle passe poden på 4 mnd hele dagen, men vi slet med å få småen til å ta flaska. Han ville ikke suge på flaskesmokken, bare tygge. Han likte smaken på mme, men skjønte ikke hvordan skulle suge. Mamma fikk i ham litt ved nesten å true det i ham (huff), men så skjedde det noe: da hun skulle mate ham i senga, drakk han som en helt! Vet ikke hvor mye dere har prøvd, men her gikk det altså etter et par forsøk, og det var MAM-smokken som funka. Har prøvd Nuk og Avent uten suksess.

Det er fortvilende når de ikke vil, men ikke gi opp! Prøv forskjellige steder å mate henne og la andre enn deg gjøre det.

Håper det ordner seg! Og jeg håper at vår lille husker det neste gang vi prøver, nå skal vi gjøre det regelmessig :-)

Lykke til!

Skrevet

Her har vi heller ikke fått henne til å ta flaske før for 2 uker siden. Det kommer seg etterhvert. Først tok hun bare nuk flaskene og så for 2 dager siden var det akkurat som om hun skjønte hvordan det skal suges:-) Nå tar hun mam sutter og flasker:-) Før har det bare gått i nuk

Skrevet

og hun beit bare på tuttene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...