Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 12+2 i dag og har ekstrem dille på grapefrukt. Dette spiste jeg så iog si aldri før jeg ble gravid :-) Spiser det med sukker med skje, men også skiver av frukten i vann, slik at vannet smaker deilig... mmm :-)

Hadde vært gøy å høre om hvilke diller dere andre har!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøy tråd :)

Her går det i BonAqua med sitron, og makrell i tomat :)

Skrevet

Etter at jeg kom i 2. trimester har jeg ikke hatt noen diller. Da spiser jeg som normalt. I dette svangerskapet har jeg ikke hatt like mye diller som sist, men syrlige ting har vært en favoritt. Ifjor når jeg var gravid, spiste jeg sitron som om det skulle være appelsin. det var ikke like ille denne gang. Ost og skinke som pålegg har også vært et must. For tung, søt og mektig mat er ikke min greie de første 3 mnd.

I 3. trimester forrige gang fikk jeg ikke diller på matvarer, men lukter. Jeg måtte sniffe lukten av alle slags oppvaskmiddel. Det var rene nytelsen i forhold til hva det vanligvis er. Så jeg er spent på om jeg skal gå å sniffe oppvaskmidler denne gangen også.

Men som sagt i 2. trimester så merker jeg ingen forskjell på nå og før jeg ble gravid :)

Skrevet

Hei. Her går det i egg i alle varianter. Kokt egg, speilegg, eggerøre og omelett.

Også Tyrkisk pepper og Dundersalt. Mmmmmm

Skrevet

Rødbeter i burk og nype-te. :)

Skrevet

Melk.

Hovedsakelig skummet melk.

Før drakk jeg i snitt en liter i uka. Nå går det 1,5 - 2 liter pr dag.

Skrevet

En del ost, ja. Og tomet. Alle varianter er gode å spise rå ;-)

Skrevet

Jeg hadde dilla på blåbærmuffins, men det forsvant sånn plutselig igjen og nå er det ingenting. Kommer kanskje igjen senere. Hadde det slik med første mann også, en liten periode var det lakris og senere ble det saftis.

Skrevet

Tror ikke jeg har noen spesielle diller, men spiser salty dent for å holde kvalmen i sjakk. Fremdeles kvalm. Appelsinjuice er godt, drakk mye av dette sist også. Tror jeg har spist mindre søtsaker enn vanlig, men langt fra kuttet ut. Ellers trenger jeg salt pålegg, så det har gått i trønderfår, selv om det er spekemat. Men eneste jeg har hatt lyst på, og mat må inn.

Skrevet

Jeg tar et stort glass, fyller det med mange deilige isbiter, skjærer opp ca en halv sitron og lemper i glasset og fyller så glasset med vann. DA koser jeg meg! Spiser opp all sitronen, knasker i meg isbitene og drikker det iskalde, syrlige vannet etterpå :) Mmmmm

Skrevet

Høres godt ut. Har verken isbiter eller sitron :(

Skrevet

Fajitas og salater med gresk dressing!

Skrevet

Har ingen fast dille, men plutselig finner jeg ut noe jeg bare MÅ ha. Så spiser jeg meg mett på det og må evt fjerne restene fordi jeg ikke klarer lukten engang ;)

Skrevet

Samme som over, plutselig bare må jeg ha noe, men har begynt å spise masse bananer plutselig....har ikke spist det på flere år...

Skrevet

Mulig du vet det, men hvis ikke er (dessverre) vossafår spekemat og derfor frarådes gravide å spise det.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

melk er et must.. drakk lite av det før, nå kan det gå 1,5 liter pr dag!

og rekesalat til frokost.. har vi ikke igjen, så må kjæresten dra og kjøpe :-O

ellers er det bare sånn "plutserlig-dilla" det går i, plutserlig bare MÅ jeg ha noe :)

Skrevet

Det har gått endel melk og brunost i det siste... :-)

Skrevet

Det har gått i eggesmørbrød (ost skinke og egg ) med sylteagurker, og oboy. Elsker poteter og brunsaus med grønnsaker også. Får veldig slike "plutselig.dilla" jeg og, og hater det. Kan begynne å grine om jeg ikke får tak i det. Har vært endel kvalm og finner liksom ikke drikken jeg orker å drikke. Ingenting som jeg har prøvd, funker. Prøvd juice, saft i alle varianter, vann m sitron, og brus, men sistnavnte er helt uaktuelt. Spyr bare jeg ser en colaflaske.

Døtter i meg Lakerol og tyrkisk pepper for å holde borte kvalmen, og den kvalmende gravidesmaken i munnen. HATER de første 3-4-5mnd! Gleder meg til å kunne spise og drikke alt uten å bli kvalm!

Skrevet

Bearnaise-saus... einaste som friste.. og så med litt ris oppi for syns skyld, men kan nesten eta sausen rein...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...