Gå til innhold

mammas kropp spm.... spør her heller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hemorider, og generelt øm etter en kjapp fødsel...

nå er jeg blitt forstoppet HJELP ... hva gjør jeg??

bruker sheriproct og "duppalak" - men hvor mye "dupp" er d forsvarlig å ta?

blir avføringen myk helt ytterst, liksom??

det er skikkelig vondt, og jeg blør for hvert forsøk

håper d virker snart, for jeg har skikkelig vondt ...

har ikke lyst å spise engang... for det må jo ut igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv microlax, da blir det helt flytende og det funker kjapt. men vondt blir det både her og der, men som du sier, ut må det..

dupp tror jeg du kan ta en del av, men den kan jo bruke et par dager på å virke.

Skrevet

microlax er ikke bra og ta i lengere perioder da tarmen blir avhenig .da kan det hende du må bruke det gjevnelig for og få ut avf..

prøv dulcolac ell lactolose.

du kan oxo blande lin frø i vann og drikke 2-3 gang dagelig.

uff høres ikke noe godt ut.. stakkar deg håpe det ordne seg snart..

Skrevet

smør godt me vaselin først. d hjelper litt.

Skrevet

... ler...

Jeg tror krisen er over for denne gang.

Var på do istad, og "duppen" så ut til å virke.

For en lettelse ;-DDDD

Tror jeg skal ta litt av den der drikken, så det holder seg greit i et par dager... Kan umulig gjøre noe det??

Så skal jeg passe meg litt for hva jeg spiser.

Bokstavlig talt, for noe dritt !!!

:-S

Skrevet

Duphalac el. lactulose kan du ta hver dag uten at det påvirker tarmen i forhold til avhengighet. Avføringstabletter derimot bør du være litt mer forsiktig med i lengden, men det skal litt til før "tarmen blir avhengig" altså. Drikk masse vann og linfrø er supert (brukte det da jeg gikk gravid fordi jeg ble superoppblåst av duphalac) la de bare i vann noen timer eller over natten og blanda i yoghurt eller lignende.. funka bra!

Men ja, bruk litt av "den der drikken" du :) Ikke noe værre enn treig mage! Lykke til :)

Skrevet

Sviske youghurt og kiwi er knall for hard mage... Hadde så å si forstoppelse hele svangerskapet og sleeeet etter fødselen også. Grudde meg til å gå på do, var redd det skulle kjennes ut som å føde på nytt... hehe :)

Men det gikk bra når jeg spiste en kiwi sammen med frokosten og en liten boks tine sviskeyoughurt til kvelds.. I tillegg til masse vann..

Laktulose (eller duphalac) har jeg i skapet når det blir skikkelig jæv..

Det går seg heldigvis til der nede etterhvert, jeg har sluttet å blø etter do besøk og det er ikke antydning til at det har vært hemoroider der nede... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...