Gå til innhold

Hodet ikke festet=lenge til fødsel (2.gangs)???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Jeg håper noen kan svare meg på dette. Jeg er 38+5 idag. Hodet er ikke festet, men h*n ligger langt nede i bekkenet. Legen mente at hodet muligens ikke kom til å feste seg før fødsel, og jordmor mente at jeg kom til å føde før termin. Men nå har jeg kommet over info om at når hodet ikke er festet er det vanlig å gå over termin??? Er dette noe som stemmer, eller er det bare tilfeldig for de som nevnte dette? Tusen takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har jeg hørt både det ene og det andre jeg også, så tror nok du skal ta det med en klype salt... har to venninner som fødte før termin, begge to med ikke -festet hode (annengangs) mens hos meg var ikke babyen eller kroppen klar til termin med min nr to, hans hode var heller ikke festet. svigerinna mi derimot hadde festet hode tidlig både med nr to og nr tre og gikk langt over med begge.

her er det nok mye tilfeldigheter tenker jeg.

men jeg kan ta feil da... gjør det både titt og ofte jeg....

Skrevet

Det at hodet "fester seg" er jo bare en betegnelse på at hodet er så langt ned i bekkenet at det "står fast". Dette kan skje alt fra uker til timer før fødselen starter. Så det har nok ingenting å si i forhold til om du vil føde før eller etter termin... Da tenker jeg at det er mer nærliggende å se på når du fødte sist. Før eller etter termin. Samt på hvor sikker du er på UL terminen, stemmer denne med din egen menstermin?

Uansett, lykke til. Enten du føder om en eller tre uker fra nå :-)

Skrevet

Jeg er førstegangs og hodet er ikke festet enda. 3 dager til termin:)

Jordmor sa at det godt kan feste seg først når riene starter:)

Skrevet

Vanlig at hodet ikke fester seg på flergangsfødende, ville ikke vært bekymret i det hele tatt. Hodet fester seg i det fødselen starter, eller i det vannet går. Dette fordi man er litt bredere i bekkenet etter første fødsel. Var ihvertfall det jordmora sa til meg da jeg var gravid med nummer 2.

Skrevet

Tusen takk førr svar:) Høres jo egentlig logisk ut, men bei så i tvil når æ så de andre innleggene..

Skrevet

I begge mine tidligere svangerskap var ikke hodet festet og fødte 5 dager og 1 uke før termin. Jordmor har sagt at hodet kan feste seg timer før fødsel også:)

Skrevet

Jeg fødte for seks uker siden, førstegangs, og hodet var ennå ikke festet da jeg kom på sykehuset to timer før babyen var ute. Fødte seks dager før termin!

Skrevet

Hodet til jenta mi festa seg ikke før ganske langt uti fødselen. Hun var for stor til å kunne snu seg så det var ingen fare sa jordmora,,, jenta kom 2 uker før termin.

Skrevet

med min nr to så var ikke hodet festet 12 dager på overtid, fødte 13 dager på overtid :) Gikk kjapt.

Skrevet

på flergangsfødende trenger ikke hodet å feste seg før fødselen nei. helt normalt :-)

hodet festet seg tidlig med min nr 1, nå er hodet langt nedi bekkenet men ikke helt festet så han kan snu seg fra side til side. 34+2 i dag.

jeg fødte 11 dager før termin sist.

Skrevet

Trenger det det hos førstegangsfødende da? Gjorde ikke det hos meg, men aldri noen som sa at det var noe unormalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...