Gå til innhold

Noen som vet hvordan det funker med lønn i kommunen... Hvis jeg er ansatt fra 1. august, får jeg lønn nå i august da, eller må jeg vente til lønnsutbetalinga i september?

Anbefalte innlegg

Tett spm, jeg vet, men har ikke fått tak i noen som kan svare meg på jobben. Vet liksom ikke om lønna kommer på forskudd (nå) eller etterskudd (september).... Og er ganske blakk.... Så veldig spent på om det kommer noe nå den 12. eller ikke... :-p

Noen som vet hvordan det pleier å funke?

Takk hvis noen svarer....

Fortsetter under...

Viss det fungerer slik som i de 2 kommunene jeg jobber i så skal du:

Levere timeliste i midten av august, også får du utbetalt lønn i midten av september.

Kommer an på om du er ansatt i en fast stilling hvor du mottar fast lønn, eller om du er ansatt som ekstrahjelp som får lønn for ekstravakter.

Hei

Jeg jobber i Staten, og det er jo mer eller mindre det samme systemet. Skal du levere timelister så skal det leveres før den 25 hver måned. Timelistene går fra den 21 en måned til 20 neste måned. Lønna blir utbetalt den 12 måneden etter levert timeliste.

Har du fastlønn så får du i august (den 12) utbetalt for hele august, dvs. du får noe utbetalt på etterskudd (1-12) og noe på forskudd (13-30/31).

Begynte du den 1 august, så har de vel de påfølgende dagene gjort ansiennitetberegningen, laget kontrakt og du har skrevet under den. Den blir da sendt til hovedkontoret hvor den skal legges inn i systemet. Så jeg tviler sterkt på at du får lønn nå i august da slike ting tar tid. Jeg tror ikke du får lønn før september. Men du kan søke om å få et forskudd utbetalt. I staten gjøres dette hver tirsdag og torsdag.

Jeg jobber i Oslo kommune og vi får lønn den 28. i måneden, etterskuddsbetalt. Har man en vanlig stilling hvor det ikke er krav om å levere timelister (frist den 10. i måneden), så får man lønn den 28.august.

Tusen takk for svarene....

Jeg har fastlønn, ikke noe timeliste å fylle ut mao.

Men jeg har ikke skrevet under arbeidskontrakten ennå, har bare skrevet under på et sånt brev om at jeg takket ja til jobben (for leeenge siden)..... De har fått skattekort og bankkontonr og alt sånt forlengst, da, men jeg får vel kanskje ikke noe før i september likevel? Huff. Men, men, jeg overlever nok. Virker bare så leeenge til :)

Annonse

Dersom du er timelønt går det normalt 2 mnd. Dersom det gjeld fastløn vil du mest truleg få løn alt denne mnd. forutsatt at du har levert skattekort, kontonr. og papir for ansiennitetsberegning i rimeleg tid. Dei fleste kommuner har lønsutbetaling rundt midten evt slutten av mnd. og har dei i tillegg lokal lønskøring så burde det ikkje vere problematisk å køyre løna di i tide.

Jeg tror nok du bør få lønn for august i august altså. Spørsmålet er hvilken dato de har for lønnsutbetaling. Spør en kollega.

Er du ansatt i en stilling med fastlønn får du lønn i august. Sånn er det ihvertfall her i lærerverden!

Ifjor ble jeg ansatt den 16. august og måtte vente til september på lønn, i år er jeg ansatt fra den 1. august og får første lønning 12. august :)

Hei 18:08 her

Har du ikke skrevet under arbeidskontrakten så får du heller ikke noe lønn. Først når det finnes en kontrakt så kommer du inn i systemet og får et ansattnummer, og da først får du lønn.

Men som jeg nevnte tidligere, du kan be om å få et forskudd utbetalt når du har skrevet under kontrakten.

Som lærer ble jeg ansatt fra 1. august, og startet i midten av måneden. Fikk full lønn i august (på den tiden gikk jeg inn i et vikariat)

Hehe..... jeg begynner også som lærer :)

Tror jeg har et ansattnr allerede, de har laget forskjellige brukerkontoer osv til meg i alle fall?

Hilsen hi, som fikk litt håp for augustlønn nå...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...