Grateful mom Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Er bare 2 år siden, men har allerede glemt masse. Jenta vår på snart 2 uker bare sover og sover hele tiden. Har veldig få våkenperioder, og de er veldig korte. Hun bare spiser hele tiden, opp til hver time, og sovner stort sett med en gang. Så kan hun kanskje sove en time før hun skal spise igjen.. Har sett at hun har blitt ganske gul, men hun spiser jo godt og tisser og bæsjer masse så har ikke bekymret meg for det egentlig. Hun hadde noen dager - for kanskje et par dager siden, hvor hun var mer våken, opp til flere timer av gangen.. Skal det være sånn eller? Husker liksom ikke hvordan det var sist.. vet jo at det stort sett bare går i spising, skifting og soving den første tiden, men siden hun var litt mer våken noen dager og nå plutselig nesten bare sover konstant så begynner jeg bare å lure litt... Anyone?
Gjest eelis+kian Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Det er vanlig at de sover og sover og sover i begynnelsen. Men jeg ville kontaktet helsestasjonen siden hun er gul.
Grateful mom Skrevet 7. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2010 Ja tror jeg skal kontakte dem på mandag, hvis det er det samme enda da. Eldstejenta var også gul men det ble fulgt opp hele veien siden hun ikke spiste særlig godt. Da var "kuren" bare nok mat og dagslys for å bryte ned bilirubinet i kroppen. Og vi får bare forsøke det foreløpig resten av helgen, og la henne sove så mye hun ønsker så ser vi på mandag... Kommer uansett til å ta en tur ned for å veie henne så kan jo avtale en time bare å for å ha spurt.
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 jeg har også en som bare sover....... glemt ja...:-) er nurket ditt gul i øynene også? i d hvite? enig i kontakt med helsestajonen men om baby'n spiser.... så tror jeg ikke det er så farlig... mi første hadde gulsott, og hun spiste ikke.... - kom seg etter 3 dg i solariet :-) lykke til
Melkerullen Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Hei, om du er bekymret for gulfargen, kan du jo - siden det er helg, ta en kjapp telefon til føde/barsel-avdelingen på sykehuset og høre med dem:) Da jeg reiste fra sykehuset sa de at det bare var å ta kontakt om det skulle være noe:)
mammaen til 2+1 Skrevet 7. august 2010 #6 Skrevet 7. august 2010 Jeg har en jente som er 1 ke i dag.. hun sover også hele tiden... utenom når hun spiser og bæsjer.. veldig lite våkentid egentlig.. Hun er også litt gul, men er ikke så bekymret for det.. for da storebror hadde gulsott så sov han også hele tiden.. men han måtte vekkes for å spise.. og jeg måtte ofte kle av han klærne slik at han ikke skulle sovne fra måltidet... så sammenlignet med han så sover de nesten like mye.. men hun her har matvett..
Løvinna30 Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 jeg hadde tenkt til å skrive inn her om samme sak. Min har hatt gulsott, men ble skrevet ut fra sykehuset for en uke siden. Han er 17 dager gammel. Men han sover hele tiden! og han sover stort sett de gangene han får mat. Så begynner nesten å lure litt her jeg ogsp. Men jeg hører jo ofte andre sier om sine nyfødte "han bare sover og spiser". Det stemmer her hvertfall. Og de små trenger mye søvn. Er du bekymret for gulsott kontakt helsestasjonen. (tror man må kontakte de etter det har gått to uker) Men min slokner hver gang han får mat?
You can call me Dårris Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 Det at hun er gul ville jeg kanskje sjekket opp, mest fordi jeg ikke aner noe om det. Men ang søvn så er det iallefall helt normalt at de sover mye. Lillegutt sov opp til 20 timer daglig frem til han var nesten fire mndr. Nå er han blitt et halvt år og sover mye mindre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå