Gå til innhold

he he; hadde EN rie i går!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på heeeele dagen i går med å gjøre klart til babyen skal komme og i går kveld etter middag tok vi en tur til svigers på kaffe før poden skulle i seng. Plutselig hugg det tak i magen og jeg kjente at jeg måtte puste meg godt gjennom den. Varte vel et minutt ca og var ikke en vanlig kynner. Kjente at jeg ble litt spent der og da, men så ble det jo med den ene da og siden har jeg ikke kjent noe som helst så det er vel bare modning vil jeg tro:) Er jo bare 36+3 ennå så jeg har det ikke travelt:)

Men i hele går kveld var det MYE liv i magen og fryktelig med stikkinger, som om den skrur hodet sitt på plass der nede, Så det er vel bare naturens gang dette da:)

Ny kontroll på sykehuset på mandag med UL og vekstestimering samt måling av cervix og åpning, så det kan jo bli spennende å høre om noe er på gang sånn etterhvert i alle fall:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oiiiii, så spennende Maddemor. Dette er jo et kjempe godt tegn vil jeg tro. Kanskje det er like om hjørnet nå da at den lille kommer snart. Vil jo ikke være noe fare nå om gullet deres blir født snart nå.

Du må holde oss oppdatert:=))))

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Hehe, en rie faktisk :P -Men ikke sant man blir spent? Trodde fødselen var i gang i går, kom tak med 5 min mellom i 4-5 timer, men ble bare lurt igjen..ble sendt hjem etter ctg og GU...var visst bare kroppen som tulla, og det dabbet sakte men sikkert av, og ble til slutt samme greia jeg har gått med i en mnd nå!

Han kan godt komme neste uke, for da er han ikke prematur lenger, og jeg er så veldig innstilt på fødsel nå!

Har du kjent noe mer siden da? Hvilket sykehus skal du føde på forresten? Plutselig skjer det helt samtidig for oss :P

Skrevet

Ha ha, nei altså, jeg tror virkelig ikke det er noe nær forestående fødsel på meg altså. Bare skvatt litt med den ENE rien i går:) Har MYE kynnere da, men er ikke fødeklar tror jeg:)

pga delt livmor er det jo en økt sjangse for at denne kan komme før termin, men siden førstemann kom på termin så mener de at risikoen er liten nå. Har hatt antydning til åpning innenfra når jeg var halvveis, men dette ga seg med full sykemelding.

Så pga dette er jeg til kontrol på sykehuset hver 14. dag.

Frøken førstegangsprøver; du kommer nok til å få før meg tror jeg:) Ikke lenge igjen nå til han er innafor prematurgrensen:) Du får knipe igjen en ukes tid til:)

Jeg skal forøvrig føde på sykehuset i Arendal Enn du da?

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Hehe, ok, njaaa..har mista helt trua på at jeg noen gang kommer til å føde..hehe, blir sikkert igangsetting på meg ved termin! Skal føde i Fredriksatd jeg da :)

Skrevet

Nå hadde jeg èn rie jeg også.. Haha men som vanlig, så blir det jo ikke noe mer! Bare forferdelig vondt og press\støt i underlivet.. KOm da rier, KOM! hehehe.6

Skrevet

Frøken førstegangsprøver: han kommer nok når han skal skal du se:) Tviler vel på at du blir satt i gang. Men skjønner jo at man blir litt utålmodig når det nærmer seg termin og babnyen fortsatt har det like godt i magen:) Hadde det sånn med førstemann for da fikk jeg hele tiden skrekk og advarsler fra sykehuset om at denne babyen kom til å komme alt for tidlig og jeg måtte regne med både seteleie og keisersnitt. Han kom på termindagen, med hodet først og ut den rette veien:) Drømmefødsel skal jeg si deg!

kristine; så du begynner å merke det du også ja? De riesmertene takler jeg foreløpig, for det er nok bare modning tror jeg, men de der skrusmertene når den skrur seg nedover nå, de er ikke særlig gode. De hugger i og jeg bråstopper med hva jeg gjør og bare stønner aaaaaauuuuuu......... Kjenes jo symfysebeinet skal knekke og det presser skikkelig nedover altså

Har nok hatt litt riesmerter i natt også, men har halvsovet meg gjennom de og drømt så mye om huggorm av en eller annen grunn samt at slimproppen gikk med myyyyye blod i ( i drømmen altså). Men når jeg gikk på do i morges, var det så just ingen antydning til noe slimpropp:)

Den gikk jo for halvannen mnd siden etter en runde i høyet med mannen, men det er jo sikkert dannet ny propp etter det da....

Ja ja, vi får nok bare holde ut jenter:) Selv er jeg IKKE klar for å føde ennå så her skal det nå gå greit noen uker til tenker jeg:)

Klem

Skrevet

Hehe, en rie du!!! Godt det stoppet opp da siden du ikke ønsker deg fødsel enda, selv om magefølelsen min sier en uke eller to før!

Blir spennende når du skal til ny undersøkelse i morgen. Du må sende en melding når det er overstått. Venter spent på deg nå asså!!

Her er det blitt full rulle med en gutt som ar aaaalt for glad i puppen. har så myyye melk at jeg kunne matet alle spedbarn i kommunen. Han spiser ca hver 2 time (oftere på ettermiddag og kveld) Vil kun roe seg til puppen (sovne) og en gang eller to om dagen som jeg får roet han i vogna. En bestemt liten kar ja!! Han trenger myyye nærhet og føler seg utrygg hvis ikke. I går sov han kun 4 timer hele dagen. Var våken fra 5 om ettermiddagen (etter en halvtimes dupp) helt til elleve om kvelden. Da var jeg sliten. Ikke mye jeg får gjort om dagene, men skal ikke klage. Er så glad i den lille sjarmøren at jeg kunne spise han opp. Kikker og smiler med de nydelige store øynene og sterk som en okse. heiser opp nakke, snur seg godt over på siden, og aker seg ned i vugga (skummelt) og legger seg av og til på tvers i senga. Så du kan si han er meeget aktiv. Helsesøster fikk helt sjokk over hvor sterk han var. Nå veier tassen ca 4,5 kilo allerede, så du ser han spiser godt hehe. Ikke lett å planlegge ting foreløpig, men slik er det jo med de fleste spedbarn. Han nekter å ta flaske, og klarer ikke å la han bli liggende å gråte så han får være sjefen en stund fremover. Dette er sistemann, og jeg har jo goood tid til han så får bare se en stund fremover hvordan det går med denne puppingen. ser jo på din baby siden at de fleste har det slik at de må sovne til puppen osv.

Ønsker deg masse lykke til med fødsel. Gleder meg til å høre fra deg og komme på besøk. Du har virkelig noe å glede deg til. Stoooor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...