Gå til innhold

bruke vaskemaskin som stellebord???

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vi har ikke veldig god plass på badet, og har en stor og god vaskemaskin som egentlig virker til å være i riktig høyde i forhold til stellebord. Er det ok å kjøpe en sånn stellematte, og rett og slett bruke vaskemaskina til stellebord? Sparer oss for mye plass. Den står jo tung og stødig på gulvet. Det eneste er jo at den durer litt når den er på....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142170621-bruke-vaskemaskin-som-stellebord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sae her. ikke lett md et bad på 4 m2 og ha et svært stellebord der inne. Vi har gått for samme løsning.

Men tenkte å ta noe sugepropper eller lignende under stellematta slik at den "festes" litt mer til vaskemaskinen, så matta ikke sklir utfor siden det blir ganske glatt og lett for å skli dersom babyen er aktiv oppå der :P vil jo ikke at han skal falle på gulvet :o

Duringen gjør jo ingenting. Jeg pleier å ha vaskemaskinen på om nettene, slik at vi slipper å ha den hoppende under lillegutt når vi skal skifte på ham på dagtid. :) om du må skifte med den på, så blir det jo bare en deilig massasje for babyen:)

Evt har for ksempel Ikea stelle"bord" du kan feste på veggen over vaskemaskina. da har du den bare oppslått når den ikke er i bruk, og slår den ned når du skal bruke den. På veggdelen har den masse fine oppbevaringslommer til bleier, salve, våtservietter osv.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80141708

Jeg hadde en slik over min vaskemaskin, da sønnen min (nå 8 år) var baby. Kjempefornøyd med den :)

Rimelig er den også. ca 600 kr :)

Takk for svar:)

Men hva er riktig arbeidshøyde når man skal stelle en baby? Føler vaskemaskina er litt lav. Jeg er 176 cm høy, så kan jo kanskje få litt vondt i ryggen vis det blir for lavt. Men finst det gode høye stellematter som kanskje gjør det litt høyere....?

Har god størrelse på badet, men har alikevel tenkt samme tanken. Har foreslått at min kjære kan lage et slags bord som går rundt vaskemaskinen på siden og over slik at den ikke blir så påvirket av evt ristinger/duringer og så legge stellematte på den. Tror også vi har tilbud om å få et stellebord så vi får se. trenger jo plass til litt kurver/hyller og sånt til utstyr så kanskje man kan få festet noe på veggen over vaskemaskinen? Ihvertfall lurt å tenke nytt og ha noen ideer for å utnytte plassen best mulig.

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg har brukt denne løsningen med begge mine, og skal gjøre det samme med nummer tre. Det er ikke SÅ lenge man bruker stellebordet, heller, så dette er en utmerket løsning, synes jeg.

Det vi gjorde, var at vi fikk tak i en slik stellebordstopp med litt kanter på (sånn vannavvisende, myk greie, kjennes litt som en madrass med regnklær) som vi kjøpte i barnebutikken. Jeg limte så borrelås under den og på vaskemaskina, samt skrudde opp en liten hylle som dekket de centimetrene madrassen stakk utafor vaskemaskintoppen. Dette funka perfekt! Og da nummer en hadde litt tendens til kolikk elsket hun å ligge der mens sentrifuga gikk, for da ble hun liksom bysset litt;-)

Noe annet lurt vi gjorde, var å få skrudd opp et tidligere kjøkkenskap over dette stellebordet. Skapet finn vi fra noen som pusset opp kjøkken.Der plasserte vi bleier, kluter osv. Og på undersida av skapet klistret vi fargesterke klistremerker som babyen lå og så på mens vi skiftet.

I tillegg er det så mange fine kurver ogoppheng med sugekopper i disse tider, så man kan fint henge opp alt man trenger rundt stelleplassen uten å lage permanente hull i vegger osv.

Lykke til!

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...