Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sovestillinger altså.... ;)

Jeg er 20 uker +1 dag og begynner å få mage nå. Har sovet på magen så lenge jeg kan huske og får ikke sove hvis ikke jeg kan d. Kan noen hjelpe meg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir litt vanskelig å foreslå stillinger, du må nesten prøve deg fram... men hva med å sove på siden? Da kan man jo NESTEN ligge på magen. Det er også lurt å bruke puter hist og her, særlig når magen blir tyngre og bekkenet evt blir mer skranglete, f.eks. pute under magen, pute mellom knærne... Du må nok selv finne ut hva som funke for deg. Men å sove på magen, det går nok ikke særlig lengre?

Skrevet

Du må nok bare prøve deg frem litt ja.

Jeg har alltid sovet på ryggen eller i stabilt sideleie, og det passer meg perfekt akkurat nå.

Prøv deg frem :)

Skrevet

Jeg likte etterhvert å surra beina rundt dyna, og ha et par puter for å bygge opp i høyden. Jeg ble litt plaget med halsbrann på slutten, og da hjalp det å nesten sitte å sove. Jeg har sett en slags slangepute som er laget for at gravide skal kunne ligge mer behagelig i forskjellige stillinger (søk på nett). Har lyst til å kjøpe meg en slik. Jeg brukte også pute mellom knærne, med det var helt på slutten, da jeg var plaget med urolige bein. Men den der slangepute-tingen (som også kan brukes til baby etterhvert) den har jeg virkelig lyst til å kjøpe. Det er akkurat en slik jeg kunne trengt for å sove godt. Da får jeg også løftet opp ene benet over puta, slik at det ikke presser for mye magen. Så på en måte kunne jeg ligge halvveis på magen og halvveis på siden ;)

Skrevet

Skjønner problemet ;o) Elsker å sove på magen selv, men har ikke klart å gjøre det etter uke 8.

En venninne som nylig er blitt mamma, fortalte meg at hun brukte en ammepute mot slutten av svangerskapet. Den la hun mellom bena og under magen som støtte. Funket bra for ho, jaffal ;o)

Skrevet

Og da lå hun sef på siden ;o) Synes det går fint å ligge på siden selv nå.

Skrevet

Hadde det som deg sist svangerskap ja, men er desverre ikke annet å gjøre enn å vende seg til å sove på rygg/siden. Helt på slutten av svangerskapet er det siden som blir det aktuelle uansett, eller i en halvveis sittende stilling som noen over her skriver.

Du sover nok litt dårligere en periode, men utrolig hva man blir vandt til. Jeg sover nå faktisk bedre på rygg enn mage, noe jeg aldri trodde ville skje før jeg fikk førstemann:)

(Jeg måtte jo faktisk ligge på rygg LENGE, for fikk så lett brystbetennelse om puppene kom i klem... Men dette er IKKE noe alle er plaget med altså:) )

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Skal sjekke ut den slangeputa og kanskje prøve med ammeputa!! =)

Skrevet

Jeg har samme problem og for å finne ut om jeg kunne bruke ammepute i senga, uten å måtte kjøpe en, har jeg tatt med en ekstra dyne i senga. Funker kjempebra, er lang og god, og perfekt å som støtte under bekken/mage og pupper :) Da kan jeg også regulere hvor høyt jeg vil ha det under de forskjellige kroppsdelene. Anbefalles!

Skrevet

Enig med Zzoe! Ekstra dne er tingen - eneste problemet er at det blir litt trangt i senga etterhvert med to dyner og stor mage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...