Gå til innhold

Tips til dere som er kvalme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lett i flere helsekostbutikker etter seabands (bånd mot reisesyke), da jeg har hørt at dette skal hjelpe også mot graviditetskvalme. Fant det ingen steder, men så fikk jeg ett tips på dinbaby...

Nå sitter jeg her med helt nye seabands kjøpt på Nille for kr34,90!

Kan jo være verdt et forsøk...?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er stor tilhenger av seabands og har de på hele tiden nesten. Hjelper mye for meg. De selges på apotek også.

Skrevet

Jeg har også sea bands. Fikk de i gave av ei venninde og har de jo på, men om de har noen effekt på meg er vel tvilsomt. Er like fordømt kvalm uansett når jeg førstes er det. Heldigvis har jeg så flaks at jeg slett ikke er kvalm hele tiden lenger selv om jeg bare er 8+2 og pausene i kvalmer er helt herlige (spesielt ettersom jeg har en drittforkjølelse som prøver etter beste evne å ta knekken på meg. Hoster meg forderva)...

Skrevet

Tittet inn her fra andre tri og måtte bare se på denne tråden. Jeg anbefaler ingefærkapsler jeg. Fåes på apoteket. Det var det eneste som hjalp meg, og jeg var veldig kvalm. Etter å ha spist en kapsel kunne jeg forlate huset, jeg som ellers knappt klarte å forlate badet. Bare et tips til de som har prøvd seaband og andre ting uten effekt. :)

Skrevet

Kombiner gjerne armbåndene med akupunktur. Jeg har gått fra å være skikkelig kvalm, til nå å være i fin form! Alt som behøvdes var 3 ganger med akupunktur. Bruk armbåndene noen timer av gangen ellers sies det at de kan miste virkningen.

Skrevet

Ingefærkapsler skal ikke tas av gravide fordi de inneholder så høy konsentrasjon av ingefær at det kan skade fosteret. Jeg hadde hamstret kapsler, men leste altså dette både på pakken og nettet etterpå. Klart man kan bli for hysterisk, men jeg holder meg ihvertfall til ingefærte.

Skrevet

Tull og tøys! Jeg sjekka med både jordmor og fastlegen, som sier at ingefærkapsler er helt trygge. Det er bare slik at ingen naturmidler kan selges i norge uten disse standardadvarslene der du blir bedt om å sjekke med lege. Om noen er i tvil bør de ringe egen lege eller jordmor. Jeg gomlet disse kapslene i lang tid, og småttingen min har det helt fint han. :)

Skrevet

Danske myndigheter har frarådet gravide å bruke disse kapslene pga. den unormalt høye konsentrasjonen av ingefær (opptil 15 ganger høyere enn fersk ingefær). Det er vel ingenting som er påvist verken den ene eller andre veien, men jeg vil ihvertfall holde meg til noe med lavere konsentrasjon ettersom min lege frarådet bruk av det.

Skrevet

Går jo an å prøve ingefærøl :)

Nå bruker jeg Prostafen, noe lege anbefalte meg.

Jeg har hvert sengeliggende i 4 dager og etter jeg tok prostafen gikk det ca 5 timer så var jeg oppe å gikk og klarte å spise.. :)

Skrevet

Jeg brukte sea band igår og det funka ikke. Fant ut at jeg hadde satt de på litt feil....og nå FUNKER DE!!! Igår var jeg SUUUUUPERKVALM men nå er jeg ikke kvalm:-D

Skrevet

Veldig viktig at seaband-ene sitter på riktig og man kan gjerne gnu litt med fingrene over d punktet der det skal sitte i tillegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...