mørketid Skrevet 7. august 2010 #1 Skrevet 7. august 2010 Jeg kom sent i gang med melkeproduksjonen da vesla var syk de første dagene, hun fikk da litt tillegg på sykehuset... hun er nå litt over to uker og vi har klart oss greit hjemme med bare puppen... av og ti har vi gitt henne 30 ml ekstra på flaske på kvelden da det virker som hun ikke blir helt mett av bare puppen.. men nå plutselig de to siste dagene, er hun blitt sååååå urolig når jeg legger henne til, kaver og sparker, skriker og stivner helt i kroppen... ser nestne ut som hun synes puppen er skikkelig fy fy fy..... Jeg blir sååå fortvilt og føler virkelig at jeg ikke strekker til for henne lenger... hva i all verden skal jeg gjøre? Har kjøpt flaske med liten tut (dr.browns) slik at hun må jobbe mer for å få ut erstatningen enn med vanlig flaske... vil gjerne gi henne flaska når hun blir så urolig men er så redd for at hun da skal slutte helt med puppen.. vil så gjerne fullamme, men føler ikke at melkeproduksjonen øker noe særlig..... drikker ammete, men tar gjerne i mot alle andre gode råd noen måtte ha... vil så gjerne få dette til
Elfi regndråpe Skrevet 7. august 2010 #2 Skrevet 7. august 2010 Jenta mi kaver veldig når hun har bæsj eller promp som må ut. Kan det være at din kan ha vondt i magen? Eller hvis det går lang tid mellom hver gang du ammer så er hun kanskje veldig sulten? Hvis du vil ha opp melkeproduksjonen så er det vel lurt å amme henne ofte. Jeg føler innimellom at jeg sitter og ammer HELE tiden. Til slutt blir hun fornøyd og sovner. Min er snart 2 uker.
mørketid Skrevet 7. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2010 Hei. Ja, i natt, kavet hun veldig og da kom det en SKIKKELIG bæsjebleie.... skiftet på henne og forsøkte å amme igjen men hun roet seg ikke... ga henne 25 ml på flaske men det gulpet hun bare opp igjen... så lå vibare i senga og pratet en time, da tok hun puppen og sovnet.... Hun sover alt i fra 1 til 5 timer på dagen.. Skal jeg vekke henne annehver time og legge henne til puppen da eller burde jeg pumpe meg annenhver time?
BikkjeBisk Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Jenta mi gjorde det samme en stund, fant ut at jeg ammet henne for ofte og av den grunn ville hun jo da ikke ha. Kanskje du er nødt til og amme henne skjeldnere? Jeg mener selfølgelig ikke at du skal sulte henne, men kanskje du ammer for ofte.. Lykke til! Håper det ordner seg
Lunda med lillegutt Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Det kan jo være lurt å vente feks kvarter eller halvtime hvis hun kaver veldig, før du tilbyr puppen igjen. Hvis de får kavet seg skikkelig opp er det jo ikke så lett å få dem til å spise. Vi har noen ganger roet ned lillegutt med smokk hvis han har kavet mye, og da har han spist etter en liten stund. 5 timer mellom måltider på dagtid er kanskje litt lenge når man er så liten. Synes å huske at jordmor sa maks 3-3,5 timer når de er så bittesmå. Her i gården har det vært (og er fortsatt) amming ganske ofte fordi lillegutt "ber om det"/takker ja til tilbud. Men jeg synes ikke det høres ut som du trenger å vekke henne annenhver time for å spise dersom hun ellers går greit opp i vekt. Ikke sikkert hun vil spise heller dersom hun er trøtt. Jeg ville sjekket vekten hennes på helsestasjonen for å se om hun får i seg nok mat. Noen babyer er veldig effektive, og drikker ikke så lenge av gangen, men får i seg nok mat likevel.
mørketid Skrevet 7. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2010 Hun går greit opp i vekt..... men synes fortsatt jeg har lite melk hun blir bare så urolig...har i dag forsøkt å vekke henne for å gi henne mat etter en 2,5 timers lur men da ble hun kjempesint, ikke noe enklere å spise da
Elfi regndråpe Skrevet 7. august 2010 #7 Skrevet 7. august 2010 Synes du bør ringe helsestasjonen på mandag og dra dit for å få noen gode råd. Evt kan du ringe ammehjelpen. Lurer på om de har online chat hjelp også. Bedre å få hjelp fra noen som har ordentlig peil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå