Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snuppe på 6 mnd som har såå hard avføring og det er MED svisker. Bruker laang tid på å få ut noe å når det endelig kommer så er det bare en stor klump.. I går bæsja hun 5 gang,men ikke mere enn en klinkekule hver gang. Hun får ikke til å sove noe lenge heller for hun strever så me bæsjing :(

Skal til barnelege om 1 mnd,men er jo lenge til..

Noen som har gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd malt?

Eller _mer_ svisker? Vet ikke hvor mye du gir, men hos oss var det myye mer enn det jeg hadde regnet med som skulle til.

Har også blitt tipset om å koke selv, det skal visst være mer effektivt enn de glassene med sviskemos du får kjøpt.

Skrevet

Lillegutt sliter også veldig med magen. Vi har brukt laktulse en stund. Ellers går det med ca ett glass hjemmelaget sviskemos daglig for å holde magen igang. Vi styrer unna banan, både i fruktglass og grøt og så får han kun havregrøt.

Skrevet

Ja, vi har slitt med det samme. Jeg vet ikke hvor mye sviskesaft dere gir henne? Vi gir henne mange skjeer eller mange slurker til hvert måltid i ren form. Da unngår vi å blande det med maten. Det pleier å løsne.

Hvis ikke så gjør det ingenting å ta en telefon til helsestasjonen og høre om de har gode råd :)

Skrevet

Takk for svar ;)

Hun får ett halvt glass med sviskemos sammen med morgengrøten. Å da kommer det en klomp i bleien etter det en gang. Ellers har jeg ikke gitt henne mere iløpet av dagen,redd hun skal få vondt i magen.

Men i ettermiddag fikk hun litt sviskesaft på flaske og da kom det heldigvis en full bleie med litt bløtere avføring ;)

Hun får nutramigen morsmelkerstatning til ett måltid om dagen. Og grøten blir laget av sinlac. Har grått siden hun ble født og plagdes med magen,men fikk en "ny" baby etter vi bytta til det. Men er jo det med avføringa hun sliter med nå da.

Skrevet

Min erfaring er også at hjemmelaget sviske- og aprikosmos fungerer mye bedre enn ferdigkjøpt. Enkelt er det også: Bløtlegg en pose tørkede aprikoser og to poser svisker over natta, kok i 20 min og mos, fryses f, eks i isterningbrett.

Sønnen min er også plaget av hard mage, men ikke så ille som din da. En periode han slet veldig fikk han to isterninger mos + en dæsj sviskesaft som jeg blandet sammen og gav på skje eller i grøten. Det funka kjempebra.

Skrevet

Her kan vi forresten gi mye sviske uten at han får vondt i magen, tvert imot så fungerer den bare bedre, så kanskje lurt å gi mer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...