Gå til innhold

Aktivitetsnivå, barn 1,5-2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta min fyller 19 mnd denne mnd. Hun er utrooolig aktiv. Idag var vi oppe før 6, hun sprang bort til lekekassen sin når hun sto opp og startet med å romstere med en ganske trøtt mamma som satt i sofaen ved siden av. Nå er det altså over 5 timer siden hun våknet og hun har rast i senga vår, hoppet, rullet, sparket vilt rundt med bena i været, klatret på en sovende pappa, stupt kråke nærmest og løpt rundt og hun er fortsatt ikke trøtt! ( Har prøvd å legge henne for en lur) Av og til lurer jeg på hvor i all verden unger får energien sin ifra :) Hvordan er det med deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn var også svært aktive i den alderen. Men de vokser det heldigvis ifra seg, for noen ganger kan det bli litt vel mye.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen! gutten min blir også 19 mnd denne mnd, og her er det fart hele tiden.

Både mamma og pappan blir LITT sliten i løpet av dagen ;)

Skrevet

Heldig du er HI, som har et barn som faktisk kan leke alene. Her er det ikke snakk om. Her skal helst både mamma og pappa være med ( og det gjør vi gjerne også :P)

I dag gikk mini og jeg ganske langt, det hjalp godt skal jeg si deg :)

Skrevet

Straks 1 1/2 år, og kan vel ikke si at han er så flink til å leke alene. Han er ikke akkurat typen som setter seg ned og leker med ting. Han krever ikke heller at vi er med å leker, men han er liksom bortpå noe hele tiden ;-) Freser rundt, løper, opp og ned av sofaen, stoler, sparkebilen, skal lese en bok, i to sekunder, og så ned igjen. Hver gang det blir stille, så må jeg sjekke, for da holder han sikkert på med noe som ikke er helt heldig ;-) Er heldigvis snill og grei da! Åvære ute er best for han. Finner lek i det meste da.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi har en på 3 og en på 1,5 år. Full fart fra morgen til kveld. Nå har de heldigvis begynt å kunne leke sammen. I helgene er det opp tidlig, frokost. Og jeg har to skikkelig ute gutter så halv åtte er det ut. Så tar jeg med meg kaffekoppen og setter meg i gata å leser, tar med pc'n og koser meg, mens de løper rundt, hopper fra kanter, sykler kjører biler etc.... Og vips så er det lunsj og legge tid for minsten.

Da prøver vi gjøre noen rolige aktiviteter inne med han største.Minsten sover ca 3 timer så er det middag og enda flere timer ute... Og sånn flyr helgene her.

Minsten legger seg mellom 17.30 og 19. Og eldste mellom 19-20

Skrevet

Sånn er det her også. Jenta mi på 22 mnd står opp 6:30 og legger seg ca 19:30 på kvelden med en lur på 1-3 timer på dagen. Utenom sovingen er det full fart hele tiden. sitter aldri noensinne i ro. Leker heldigvis greit for seg selv det meste av tiden. Er utrolig oppfinnsom i lek:)

Skrevet

Gutten vår på 21 mnd er også veldig aktiv. Nå står han heldigvis ikke opp fullt så tidlig da. Så lenge det ikke regner er vi ute fra etter frokost og til han skal ha duppen sin. Deretter leker han alene (noe han heldigvis er flink til), mens jeg gjør andre ting, f.eks. lager middag e.l. Energinivået er alltid på topp, men det er jo sånn det skal være. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...